• Totoro

Dagis tar inget ansvar

Det kändes så pinsamt idag!

Jag gick förbi dagis idag när jag skulle till affären (bor precis brevid dagiset) jag ser då min son leka ute på dagiset och ser då att alla barn utom min son har mössa på sig! Då det är pappans vecka så tänker jag att han kanske glömt ta med mössan till dagiset så jag knatar vidare mot affären som är ett par hundra meter bort och ringer även upp pappan och frågar han om mössan. Han säger att jodå mössan ska va på dagis. Jag tänker då så att om dom är ute och leker när jag är på g hem så ska jag gå in och fråga. På vägen hem ser jag dom ute och sonen har fortfarande ingen mössa på sig. Så jag går då in och det känns jätte pinsamt men måste fråga dom. Fick till svar att han drar av sig mössan hela tiden! Jag ljög och sa att han måste ha mössa för han har lite problem med öronen. Så tänkte jag att jag kan lika väl ta med sonen hem till mig så går till kapprummet och där ligger mössan på hans hatthylla :/ jag vill inte att sonen ska va utan mössa även om han är envis och drar av sig den! Det är inte första gången dagis brister när det gäller att ta på mitt barn ordentligt när dom ska ut och leka! Vad kan jag göra? Jag vill inte känna oro för att dagis inte tar ansvar. Jag har påpekat innan att dom måste klä sonen ordentligt när dom ska gå ut. Jag bor ju så pass nära så dom vet ju att jag kan hålla koll på dom.

Mamma till Charlie 2013.04.26
  • Svar på tråden Dagis tar inget ansvar
  • Miss anonym

Nu vet inte jag hur gammal ditt barn är och vart ni bor, men i dag med detta fina väder så är verkligen mössa inge måste!

Och om nu mössan åker av stup i kvarten så är det väl bättre att mössan ligger fint på hyllan än i sandlådan och blir skitig eller försvinner.

Lite hönsmamma varning????

• Nenne666
    Miss anonym skrev 2015-03-12 17:18:16 följande:

Nu vet inte jag hur gammal ditt barn är och vart ni bor, men i dag med detta fina väder så är verkligen mössa inge måste!

Och om nu mössan åker av stup i kvarten så är det väl bättre att mössan ligger fint på hyllan än i sandlådan och blir skitig eller försvinner.

Lite hönsmamma varning????

• En blå giraff

Ja det är väl plusgrader ute? Han kanske sliter av sig mössan för att det är för varmt för honom? Många föräldrar klär sina små barn alldeles för varmt.

• En blå giraff

Ja det är väl plusgrader ute? Han kanske sliter av sig mössan för att det är för varmt för honom? Många föräldrar klär sina små barn alldeles för varmt.

• viseversa

Oj är det hela världen om barnet inte har mössa? Hade du själv mössa ts?

• viseversa
    En blå giraff skrev 2015-03-12 17:27:34 följande:

Håller med. Ser ungar med vinteroverall tjock mössa vantar och vinterskor i denna värmen. Tycker synd om ungarna om jag ska vara ärlig.
  • Totoro

Med tanke på att det är kyliga vindar så ja jag tycker mössa är nödvändigt.

• Ramborg
    Totoro skrev 2015-03-12 18:01:54 följande:

Hade du själv mössa?
    42.
  • viseversa
    Totoro skrev 2015-03-12 18:01:54 följande:

Vad hade han för andra kläder? Har han vinteroverall och tjocktröja fortfarande? Är du själv klädd så varmt?
  • Totoro

Jag använder inte mössa för jag har tjockt hår som hänger ner för öronen.

Jag har inte varit på dagis idag och klätt på han tjocktröja och overall. Om han nu är varm under overallen så kan dom ta av han tjocktröjan och låta han ha bara långärmade under. Det finns även jacka han kan ha på sig på dagis.

Men saken är den att det blåser kallt och det är inte så härligt för ens öron om man inte har mössa. Sonen har inte långt hår som skyddar. Kläderna på kroppen gör ju inte att knoppen håller sig varm.

Svar på tråden Dagis tar inget ansvar