Dagis tar inget ansvar
Det kändes så pinsamt idag!
Jag gick förbi dagis idag när jag skulle till affären (bor precis brevid dagiset) jag ser då min son leka ute på dagiset och ser då att alla barn utom min son har mössa på sig! Då det är pappans vecka så tänker jag att han kanske glömt ta med mössan till dagiset så jag knatar vidare mot affären som är ett par hundra meter bort och ringer även upp pappan och frågar han om mössan. Han säger att jodå mössan ska va på dagis. Jag tänker då så att om dom är ute och leker när jag är på g hem så ska jag gå in och fråga. På vägen hem ser jag dom ute och sonen har fortfarande ingen mössa på sig. Så jag går då in och det känns jätte pinsamt men måste fråga dom. Fick till svar att han drar av sig mössan hela tiden! Jag ljög och sa att han måste ha mössa för han har lite problem med öronen. Så tänkte jag att jag kan lika väl ta med sonen hem till mig så går till kapprummet och där ligger mössan på hans hatthylla :/ jag vill inte att sonen ska va utan mössa även om han är envis och drar av sig den! Det är inte första gången dagis brister när det gäller att ta på mitt barn ordentligt när dom ska ut och leka! Vad kan jag göra? Jag vill inte känna oro för att dagis inte tar ansvar. Jag har påpekat innan att dom måste klä sonen ordentligt när dom ska gå ut. Jag bor ju så pass nära så dom vet ju att jag kan hålla koll på dom.