Så jävla arg!!
Nej, man går inte gymnasiet för att det är kul. Man går gymnasiet för att få en förberedande utbildning inför högre studier. Vill man bli ex advokat ska ska man inte läsa estetisk på gymnasiet.
Nej, man går inte gymnasiet för att det är kul. Man går gymnasiet för att få en förberedande utbildning inför högre studier. Vill man bli ex advokat ska ska man inte läsa estetisk på gymnasiet.
Har ni Ica maxi där du bor? Ta med dig ditt cv och stick dit och snacka med dom där inför sommaren nu. Få lite timmar hit och lite timmar dit. Fördelen med Ica maxi är att det är 2 företag, maxi är den delen där du säljer kläder, skor, elektronik osv, Ica är den som säljer mat osv. . Dvs 2 olika chefer på samma plats. Börja där.
Jag har jobbat där och har full koll på hur det ser ut.
Jag har redan varit på en intervju med dom och jag fick inte sommarjobbet... Troligtvis för att jag tidigare haft arbetspraktik på Coop Forum och att jag har såpass mycket erfarenhet att dom inte kan forma mig och lära mig saker. Vilket är lite trist.
Livs ägs av Ica och special av maxi. Vilket drivs av en varsin chef eftersom det är 2 olika företag. Punkt !
Ica Maxi är ett och samma företag inom Ica Koncernen. Samma chef. Inte uppdelat.
Finns Sverige finns Ica Maxi, Ica Supermarket Ica Kvantum, Ica Nära och Ica Livs som alla ingår i koncernen Ica Gruppe Ab. I Sverge drivs
Huvudlärare är Ica Gruppen AB. Dotterbolag är Ica Sverige AB, Ica Norge AS, Rimi Baltic AB, Ica Fastigheter AB och Ica Banken AB.
ICA Maxi i Enköping är privatägt av en familj såvitt jag vet.
Jag har varit anställd på special. Inte Ica. Men tro vad ni vill.
Jepp. Special är den delen där du handlar trädgårdsmöbler , skor, köksinredning osv. Ica är den delen som du pratar om. Därmed Ica maxi. Jobbar jag då på special (maxi) har jag inget att göra med Ica och jag har min egen chef och dom har deras. Vi delade lunchutrymmet, det va allt.
Inte för att det hör till diskussionen men så här är det: Ica Sverige AB är ett opcom inom ICA-gruppen (andra Opcom är Ica-banken och ICA fastigheter mfl). Ica Sverige i sin tur består av flera delar, exempelvis ICA special och Cura apoteket. Maxi är ett format , en sorts butik. En ICA Maxi ägs till 99 procent av en handlare och till en procent av ICA (och denna procent tillhör ICA Sverige AB). En Maxi kan alltså bestå av tre olika "företag" med separata ekonomier: Special, Cura och Livs.
Såeremere.