Inlägg från: MsFry |Visa alla inlägg
  • MsFry

Så jävla arg!!

Jag förstår din frustration men du framstår ändå som något bortskämd. Nej gymnasieutbildning väljer man inte baserat på vad som är kul utan på vad man vill jobba med eller vidareutbilda sig till.

Vad har du för utbildning?

Vad söker du för jobb? Det finns ju massor av okvalificerade jobb men du kan inte räkna med att få precis det du vill till att börja med.

Om du inte är beredd att söka in på högskola eller universitet så får du lov att göra några hundår med riktigt okvalificerade jobb som du kanske inte alls vill göra egentligen tills du har fått erfarenheten som krävs för de jobb du egentligen vill ha. Så funkar det för alla. Jag vet att det kan vara svårt att få även dessa jobb men är du tillräckligt ihärdig får du till slut napp.

• MsFry

Har du testat bemanningsföretag? Många okvalificerade tjänster går genom sådana företag.

Du kanske måste se sig om efter andra jobb än just butiksjobb i detta läge.

• MsFry
    Sweet Sofia skrev 2015-03-13 21:45:38 följande:

Helt fel! Cura har inget med Ica att göra utan är ett enskilt apotek. Det övriga är bara så fel det kan bli.

Men ge dig, du har fel.

Cura ägs av Ica Sverige AB. Det tog mig (som inte kan mycket om Ica i övrigt) ungefär 2 sekunder att googla fram det och det övriga som Mupo skrev, allt från Icas egen hemsida. Varför fortsätta hävda saker som är tvärfel när det är superlätt att ta reda på hur det ligger till?

Att den Ica du jobbade på hade den uppdelningen med chefer för olika avdelningar säger inget om Icas koncernstruktur i övrigt.
  • MsFry
    Sweet Sofia skrev 2015-03-13 22:16:09 följande:

Ja, är uppvuxen med koncernen. Är delägare i Ica Gruppen AB.

Så du äger alltså aktier i Ica gruppen AB?
  • MsFry
    MsFry skrev 2015-03-13 22:05:20 följande:

Men ge dig, du har fel.

Cura ägs av Ica Sverige AB. Det tog mig (som inte kan mycket om Ica i övrigt) ungefär 2 sekunder att googla fram det och det övriga som Mupo skrev, allt från Icas egen hemsida. Varför fortsätta hävda saker som är tvärfel när det är superlätt att ta reda på hur det ligger till?

Att den Ica du jobbade på hade den uppdelningen med chefer för olika avdelningar säger inget om Icas koncernstruktur i övrigt.

Här vill jag revidera min egen kommentar, det sist blev lite galet formulerat. Glöm den delen, vet inte vad jag tänkte.
  • MsFry
    Sweet Sofia skrev 2015-03-13 22:36:34 följande:

Nej. Koncernen har bla olika Ica butiker där Ica Maxi är en. Ica Maxi är en butik som säljer allt från mat til heminredning. Men fortfarande en butik, men en butikschef och ett gäng personal och arbetsledare.

Cura apoteket kommer separat även om det ägs av Ica Gruppen AB. Ica butikerna drivs av franchise.

Här kan du delägren läsa mer:

www.icagruppen.se/om-ica-gruppen/var-verksamhet/ica-sverige/

Jag tror att du kanske missförstått vad det är övriga skriver, även om det är en butik med en franchisetagare/"ägare" så är det olika tre Ica-företag som ligger bakom en Ica Maxi som även har ett cura.
  • MsFry
    Nenne666 skrev 2015-03-13 22:46:35 följande:

Men förstår du INTE? Nej nej och åter NEJ! Du har fel på fel på fel.

Fast det här handlar ju om hur just den butiken du jobbade på ägdes.

Jag kollade upp den maxi som finns närmast mig och den har bara en ägare (VD) och är dotterbolag till Ica-gruppen.

Så vi pratar om olika nivåer egentligen, på Ica gruppen-nivå är det olika företag som driver de olika delarna men på butiksnivå kanske det kan se olika ut med ägarstukturen men huvudregel är att det är en ägare per butik. Att sedan vissa ica-handlare har valt att dela upp ägandet på flera företag inom samma butik är en annan sak.
Svar på tråden Så jävla arg!!