Så jävla arg!!
Ts, jag blir lite fundersam, att bli butiksäljare är ju faktiskt inget som nödvändigt behövs att man pluggar till.
De jag upplevt är att de är erfarenhet, personlighet och attityd som man går mest på när man anställer inom handels.
så här ser de utför mig (92a så ett år äldre än dig)
gick HR på gymnasiet, sökte alla olika slags jobb som fanns, fick 25% på statoil men med mycket extra timmar, efter 7 månader där fick jag vikariat på coop konsum o var där ett år o jobbade ca 110% och gav mitt allt, då de inte fanns någon fast tjänst inom snar framtid så sökte jag vidare och fick fast anställning på ica.
så att de är någon nackdel att komma från coop till ett ica tror jag inte, då jag känner många som bytt så.
tror man måste däremot va ihärdig, lämna cv personligen, prata med förre detta arbetsgivare (där du haft praktik) se om dom är villig o ge bra referens för ger du dom som referens utan att du vet att dom är villig o ge de kan de bli problem, då är de lika bra att inte ange dom.
du kan åka förbi flera gånger för att visa att du fortfarande är intresserad.
va positiv , visa att du är beredd att ge 100% i arbetet o vad du har att bidra med till företaget. även om de bara är på timmar i början så ger de erfarenhet och med de så kommer fler dörrar öppnas.
men vad är de för butiks typ du vill jobba på förresten?