Inlägg från: Tilja |Visa alla inlägg
  • Tilja

Så jävla arg!!

Castiel skrev 2015-03-14 19:32:28 följande:
    Jag har inte behörighet till det jag vill studera till just nu, vilket är butikssäljare. För att jag ska komma in på Handel & Administration på Högskola så krävs Matematik 2, vilket jag inte är intresserad av att läsa upp eftersom jag kämpade med Matematik 1 genom hela gymnasietiden.
    Är du inte intresserad av att anstränga dig och göra det som krävs för att du ska kunna göra det du vill så finns det inte många fler alternativ än att göra något som du inte vill där du inte behöver anstränga dig lika mycket.

Ett tips om du vill söka in på högskola och dina gymnasiebetyg inte är tillräckliga är att göra högskoleprovet, då har du mycket större chans att komma in.
  • Tilja
    Castiel skrev 2015-03-15 21:01:25 följande:
    Om du inte missat det jag skrivit så har jag problem med matematik ända sen jag började skolan, jag har haft hur många bra lärare som helst som verkligen försökt och JAG har verkligen försökt att förstå mig på matte och bli bättre, men det går bara inte. Jag förstår inte logiken i matematik, och ingen lärare i världen kan få mig att förstå. Det är så illa. Så för mig är det inte "bara" att läsa upp Matematik 2, och om jag skulle göra det så behöver jag ha en lärare 24/7 för att ens klara kursen.
    Om matte är så svårt för dig och du har gett upp med det så bör du ju inte heller ta dig an ett yrke som kräver högre kunskaper i matematik tänker jag. Du kanske skulle fundera på vad du helst vill göra som inte innefattar matte, om det är så illa?
Svar på tråden Så jävla arg!!