Inlägg från: Nenne666 |Visa alla inlägg
  • Nenne666

Så jävla arg!!

Sweet Sofia skrev 2015-03-13 22:25:07 följande:
    Inte bara utåt sätt. Ica Maxi ÄR en butik, en stor butik dock.
    För dig som kund är det meningen att du ska tycka det. Att det är 1 butik. Det är vad deras koncept går ut på.
  • Nenne666
    Fjärrkontrollen skrev 2015-03-13 22:34:44 följande:
    Men hallåååå! Sofia är ju delÄGARE! Klart hon vet mer än dig!!!!!!

Ps. Jag är också delägare smile1.gif
    Ja, så är hon faktiskt kund också och butiken ligger i 1 och samma utrymme . Hur ska det kunna vars på annat sätt? Öh!
  • Nenne666
    Sweet Sofia skrev 2015-03-13 22:36:34 följande:
    Nej. Koncernen har bla olika Ica butiker där Ica Maxi är en. Ica Maxi är en butik som säljer allt från mat til heminredning. Men fortfarande en butik, men en butikschef och ett gäng personal och arbetsledare.

Cura apoteket kommer separat även om det ägs av Ica Gruppen AB. Ica butikerna drivs av franchise.
    Jo på special har vi ett gäng avdelningschefer och alla dessa arbetar under chefen på special. Inte under h*n som är chef på Ica . Dom på Ica får lön från sitt och vi får lön från vårt. Jösses . Vilken förklarande nivå ska man lägga sig på?
  • Nenne666
    Sweet Sofia skrev 2015-03-13 22:44:33 följande:
    Fortfarande en och samma butikschef (inte nödvändigtvis franchisertagaren)
    Men förstår du INTE? Nej nej och åter NEJ! Du har fel på fel på fel.
  • Nenne666
    Fjärrkontrollen skrev 2015-03-13 22:46:41 följande:
    Skönt att ica Norge håller på att avyttras så slipper du det möget.
    Sweet Sofia skrev 2015-03-13 22:41:29 följande:

Mäktigt? Ok, det tycker inte jag.

Hard stor aktiepost?

Jag diskuterar inte min ekonomi med tjommar på fl.
    Haha, att man ens frågar säger väl en del?
  • Nenne666
    Sweet Sofia skrev 2015-03-13 23:12:40 följande:
    Att du inte förstår är uppenbart. Men Ica Maxi är en butik med en butikschef. Butiken säljer olika saker och är på såvida uppdelad med olika avdelningar. Varje avdelning har oftast en arbetsledare som förvisso kan kallas för chef.
    Du är en omöjlig variant. Jag ger upp.
  • Nenne666
    MsFry skrev 2015-03-13 23:06:22 följande:
    Fast det här handlar ju om hur just den butiken du jobbade på ägdes.

Jag kollade upp den maxi som finns närmast mig och den har bara en ägare (VD) och är dotterbolag till Ica-gruppen.

Så vi pratar om olika nivåer egentligen, på Ica gruppen-nivå är det olika företag som driver de olika delarna men på butiksnivå kanske det kan se olika ut med ägarstukturen men huvudregel är att det är en ägare per butik. Att sedan vissa ica-handlare har valt att dela upp ägandet på flera företag inom samma butik är en annan sak.
    Men 1 ägare är ju inte för den delen enbart knuten till att enbart äga 1 företag, den kan ju äga tex 2? Men jo. Jag förstår vad du menar. Men vi landar oavsett där special och livs mest samarbetar för ett enhetligt koncept. Vi är inte anställda under samma bolag och vi går inte under chefer på Ica om vi jobbar på special . Oavsett. Men jag kan ge mig.
  • Nenne666
    Sweet Sofia skrev 2015-03-13 22:54:04 följande:
    Varför skulle man inte fråga?
    Fjärrkontrollen skrev 2015-03-13 22:46:41 följande:

Skönt att ica Norge håller på att avyttras så slipper du det möget.Jag diskuterar inte min ekonomi med tjommar på fl.

Eftersom du tyckte det var mäktigt säger ju en hel del.
    Enligt min fostran så frågar man inte om folks ekonomi och tillgångar. Det är privat . Så varför skulle det va okej på nätet. Och varför ska man ens behöva undra det? Nåt mindervärdeskomplex ?
  • Nenne666
    Sweet Sofia skrev 2015-03-14 07:46:41 följande:
    Frågade jag om hennes ekonomi?

"Stor aktiepost " är inte det samma som "hur mycket har du på kontot ".
    Nä OKEJ! Du fiskade lite...
  • Nenne666
    Sweet Sofia skrev 2015-03-14 10:20:05 följande:
    Därav min fråga om hur stor aktiepost du ägde. Men det gick dig totalt förbi...
    Meh! Du ställde ju ingen fråga sa du ju?
  • Nenne666
    Sweet Sofia skrev 2015-03-14 10:48:17 följande:
    Ingen fråga om att vederbörande skulle ta om ex at hur mycket pengar den har. Har du problem med läsförståelsen? Inget att skämmas för.
    Nä. Jag har däremot väldiga problem med att begripa mig på dig. Med det lämnar jag den här tråden. Inte minst för att inte haka på din kapning av tråden mer.
  • Nenne666
    FrauCasio skrev 2015-03-14 20:48:09 följande:
    Va, jag har en vän som arbetar på Ica Maxi och aldrig ens hört det du snackar om!? Maxi står för att det är större utbud av varor i våra maxi affärer jämfört med enbrat Ica.

Förstår inte vad folk får utav att ljug i trådar?
    Men lägg av för i helvete! Anklaga fan inte folk för att ljuga innan du vet vad du dillar om!
Svar på tråden Så jävla arg!!