Jag och bästa vän dejtat samma kille
Hejsan alla FL-vänner!
Jag och min bästa kompis bor ihop sedan ett och ett halvt år tillbaka och allt funkar jättebra. Vi har båda varit singlar länge och det blev därför extra kul när både jag och hon träffade var sin kille för ca en månad sen, HA trodde vi!!!
Nu visar det sig att svinet jag dejtar inte bara dejtar mig utan även min bästa kompis!! Det visar sig att han inte bara känt till att vi är bästa kompisar utan dessutom gjort allt i sin makt för att göra så att ingen av oss fått veta något. Han pluggar här på orten sen årsskiftet därav att vi inte har några gemensamma vänner och så. Till mig har han sagt att han heter Jonas och till min kompis har han sagt att han heter Johan.
Hur fick vi reda på detta då? Jo jag var ute på kvällspromenad tidigare i veckan och mötte av en slump killen och min bästa kompis. Blev jätteglad först då jag antog att de äntligen träffat varandra, men det visade sig snabbt att så inte alls var fallet. Vi blev såklart båda jättesura och konfronterade honom på plats. Först ville han inte berätta något, men sen kom det fram varför man alltid sover hos honom osv. De kvällar han varit med henne har han jobbat sent på sitt extrajobb och tvärtom. Han sa att han kände till att vi var kompisar då han snokat upp oss på facebook och hans riktiga namn i själva verket är JOHN!!! Han ville "bara ha lite kul, inget seriöst eller så och ville bara se hur länge det skulle funka". Jag blir så jävla arg och besviken då han inte bara sätter käppar i hjulen då jag redan har tillitsproblem (har haft en del brokiga relationer) utan även gör att min och min bästa kompis vänskap sätts på prov.
Hur ska jag och min kompis kunna vara vänner efter detta och hur ska jag någonsin hitta en kille som jag kan lita på? Vi bor ju ihop och nu är det jättedålig stämning om än vi båda är förloraren i detta och borde liksom gadda ihop oss mot honom. Nu känns det lite som att vi känner att den andre tagit den andres kille osv. Jag mår jättedåligt. :(