• filurensfilurighet

Dagens ungdomar

Varför anstränger sig inte ungdomarna mer nu för tiden? Varför skaffar dom inte något arbete? jag blir så förbannad när jag ser såna där tonåringar sitta och glo nere vid Centralstationen hela dagarna, dom borde skaffa sig ett arbete.

Varför är dagens ungdomar så jävla lata?

mvh
    Agneta

• Svar på tråden Dagens ungdomar
  • Nerfherder
    filurensfilurighet skrev 2015-03-13 18:38:13 följande:

Varför anstränger sig inte ungdomarna mer nu för tiden? Varför skaffar dom inte något arbete? jag blir så förbannad när jag ser såna där tonåringar sitta och glo nere vid Centralstationen hela dagarna, dom borde skaffa sig ett arbete.

Varför är dagens ungdomar så jävla lata?

mvh

Agneta

Jag tycker du ska prata med dem om det.
  • filurensfilurighet

Jag har sagt åt dom att dom borde skaffa sig ett jobb eller dra åt helvete, men dom lyssnar inte på mig. Dom sitter bara på Centralstationen och dricker nåt som heter energidryck! Varför lyssnar dom inte på en äldre kvinna? Varför skaffar dom inget jobb?

mvh
    Agneta

• Nerfherder
    filurensfilurighet skrev 2015-03-13 18:41:12 följande:

Jag har sagt åt dom att dom borde skaffa sig ett jobb eller dra åt helvete, men dom lyssnar inte på mig. Dom sitter bara på Centralstationen och dricker nåt som heter energidryck! Varför lyssnar dom inte på en äldre kvinna? Varför skaffar dom inget jobb?

mvh

Agneta

Du får väl piska dem med din håriga svans tills dem lyssnar!
  • filurensfilurighet

Vadå hårig svans? Hur vågar du prata såhär till en äldre kvinna? Jag har minsann jobbat hårt hela livet på Saab i trollhättan så kommer du och pratar om någon jävla svans. 

• Aniiee

Är du lite avis, TS?

Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Nerfherder
    filurensfilurighet skrev 2015-03-13 18:44:36 följande:

Vadå hårig svans? Hur vågar du prata såhär till en äldre kvinna? Jag har minsann jobbat hårt hela livet på Saab i trollhättan så kommer du och pratar om någon jävla svans. 

mmm, dra den om rödluvan och vargen också. när du ändå håller på.
  • vuxenmentrött

Men idag finns det inte tillräckligt med jobb åt alla och om det är nu just ungdomar som sitter där så får dom ju inte lov att arbeta än ...

• Anonym (Direktörskan)

Jag måste protestera! Har haft många ungdomar anställda och de är hur ambitiösa som helst. Pigga och på hugget att lära sig nytt. Måste säga att de äldre är bekväma och rädda för nya saker och att de "med ålderns rätt" anser att de kan allt och kan göra lite hur de vill. Drar inte alla över en kam, men vid en snabb överblick är detta mina erfarenheter.

• Anonym (tonåring)

Det finns ungdomar som inte vill jobba- som tror att det en dag kommer ringa någon på dörren som ska erbjuda dem ett jobb med ingångslön på 60.000 efter skatt. Men det finns också ungdomar som gärna vill jobba, som utbildar sig och faktiskt Försöker ta sig fram..men det är Svårt att lyckas utan kontakter. Det är svårt att få jobb nu för tiden. Har själv sökt rätt många jobb men utan erfarenhet går det inte så bra, hur får man erfarenhet? Genom jobb. Å andra sidan har jag också förståelse för de ungdomar som inte vill ställa sig på donken efter en examen. Inget illa mot de som jobbar där men man har inte studerat 3-4 är för det.

• riac

Dom är kräsna. Vill börja på topp eller inte alls. Förväntar sig jobb serverat för att dom gått med i Arbetsförmedlingen. När fixade AMS ett jobb senast? Nä, ring runt till företag o snacka sig fram är enda vägen. Sen sköter det ofta sig självt. Om man är bra och vill jobba vill säga.

• Anonym (Dunderkloss)
    filurensfilurighet skrev 2015-03-13 18:41:12 följande:

mvh
    Agneta

Vad jobbar du med?

I Sverige är det fult för medelklass svensson att vara byggare, elektriker, svetsare, industriare och sjuksköterskor. Så föräldrar och studievägledare säger åt folk att gå ett teoretiskt program på gymnasiet, helst Samhäll så att du blir riktigt väl förberedd för högskolan! Sedan inser folk att de inte är kul att plugga/de skiter i att göra det och då sitter de där och är utbildade till ingenting och är behöriga till ingenting.

Det är helt enkelt för lite eget tänkande i det svenska skolväsendet som skapar zombies som tror att folk bara kommer ge dem jobb X för att det "kanske skulle vara kul". Om den svenska skolan hade uppmuntrat till mer individualistiskt tänkande med fokus på att DU ska skapa ett företag istället för att hoppas på att någon annan gör det. Att du ska skapa ditt eget jobb för det är ju faktiskt ditt eget ansvar att ta tag i ditt liv.

Sedan hade det nog inte skadat om föräldrar etc inte var så givmilda med pengar åt sina barn, hade de istället satt krav på dem att jobba på McDonals eller dyl under helgerna så hade ungarna sett att man måste ha ett jobb för att får pengar annars blir man fattig och får inte mat och dör, hej och välkommen till livet!

Svar på tråden Dagens ungdomar