• dizz

blastocyst

Var på ultraljud idag för att se hur många äggblåsor som blomstrat upp hon kunde räkna 10 st på varje sida. Fick sen höra att vi inte kommer få något återförande denna gången för att jag blivit överstimulerad, vet att de inte är hela världen men jag känner mig jätte deppig och hade verkligen ställt in mig på att snart vara ruvare igen men men de får bli längre fram.

Någon av er som har erfarenhet av att blastocyst metoden?

• Svar på tråden blastocyst
  • Jag är bara jag

Det är väl jättebra att du har så många ägg att de kan långtidsodla.  Glad Långt ifrån alla kan det,jag fick inga tillbaks ö.h.t. Blastocyster har större chans också. Du kan säkert göra FET redan nästa cykel. {#emotions_dlg.flower}

• Fröken Smilla

Vi fick ut 10 ägg varav 7 befruktades och då valde de att göra långtidsodling till blastocyster. Fördelen är att man lättare kan sortera ut de livsdugliga, nackdelen är att många försvinner på vägen, och det är osäkert om de kanske hade överlevt bättre i livmodern. Av de 7 som befruktades fick vi tillbaka en blastocyst och har två stycken nedfrusna.

Jag har läst till mig att det är högre chans att en blastocyst fäster och vårt lilla ägg bestämde sig för att stanna så jag är gravid i vecka 11 nu

Förstår att det är tråkigt att behöva vänta, men det är nog bättre att din kropp mår bra när du ska ta emot er lilla plutt! Lycka till!

• JenJoh5

Jag har gjort två ivf:er och fått ut 21 respektive 20 ägg och vid båda tillfällena har de odlat till blastocyster. Första gången fick vi en tillbaka på dag fem och jag blev gravid och fick en dotter och sju till frysen. Nu andra gången fick vi en blastocyst tillbaka och igår fick vi plus på stickan och återigen sju till frysen. Så jag är bara positiv till att få tillbaka blastocyster då det onekligen funkat för oss. Nu kan ju mkt hända den här gången men just nu är jag gravid. Lycka till!

• dizz

Roligt att det har gått så bra för er.
    Vi gjorde äggplock idag, fanns inga ägg i några av blåsorna, vilket dom sa idag kan hända när man tar den sista sprutan. Kan inte hjälpa att känna mig lite besviken på dom tycker dom kunde sagt nåt om det så man kunde varit lite förbered.

Lycka till med era knoddar och grattis.

• Jag är bara jag

Inga ägg alls i ca 20 äggblåsor?! Det är extremt ovanligt. Att man har några tomma är vanligt,men inte alla. "Sånt som kan hända efter sista sprutan" är ingen förklaring alls! Menade de inte att äggen var omogna då för tomma verkar långsökt. Omogna löser man med annan medicin,annan metod,annan dos.

• dizz

Ja det verkar som att det är väldigt ovanligt och läkaren blev väldigt chockad och stressad. Enligt dom va dom helt tomma och dom tyckte inte de va någon ide att ge ny medicin så istället tömde dom alla och vi ska få börja om.

Ne de e verkligen ingen förklaring och vi ska gå vidare med de eftersom ingen sa något om de innan vi tog sprutan. Har alltid fått ut många blåsor och ganska många ägg innan så svårt att fatta vad som gick fel nu säkert sånt som händer men 0 ägg?? 

Svar på tråden blastocyst