Vilken skaljacka och byxor ska man satsa på?
Vilken skaljacka rekommenderar ni? Tycker alla bara pratar om PoP, men måste väl ändå finnas nån annan som är minst lika bra??
Vilken skaljacka rekommenderar ni? Tycker alla bara pratar om PoP, men måste väl ändå finnas nån annan som är minst lika bra??
Jag har väldigt dåliga erfarenheter av pops ytterkläder, ungen behövde bara gå utanför dörren för att bli dränkt. Efter att ha testat många olika märken så kör vi nu enbart på nameit softshell, helt fantastiskt bra. Villervallas skalkläder är också bra.
Håller med Fluu. Polarn o. Pyret lever på gamla meriter. Jag köper antingen Didrikson eller Reima.
Fast de ytterkläder som faktiskt har använts mest och hållit bäst är de överdragsbyxor jag själv har sytt till barnen i helt vanlig gammal hederlig bävernylon. Sonen blev själaglad när våren kom och han kunde börja använda dem igen. :D
Jag tyckte de kändes tråkigt att alla går i pop kläder, fördelen är att jag har chans att prova i butik men har ändå aldrig handlat varken pop overall eller skalplagg.
Jag har kört på reima skalkläder, vilket jag tycker funkar bra. Sonen va krypbarn hela våren, sommar kunde han gå men kröp en hel del också men för den delen tycker inte hag att det syns på byxorna.
Vi kör Kax från Kappahl, funkar utmärkt.
Pop var länge "ensamma" om att ha skalkläder till barn och lever väl i viss mån på det ännu.
Vi har kvar pop grejer efter stora barnet till lilla och de funkar fortfarande bra. Till stora har jag köpt Isbjörn de sista uppsättningarna. De är bra och mycket slitstarka. Men om de verkligen är så mkt bättre än de vanliga kedjornas grejer vet jag inte. Jag gillar hur de är sydda och att de inte har en massa lull som kan gå sönder.
Överdragsbyxor har mina barn alltid haft Lindex - har funkat jättebra och håller även till vårt 3e barn!
Har haft kaxs innan. Men nu när dom sänkt vattenpelaren så tvekar jag lite. Ni som testat den lägre vattenpelaren, funkar det lika bra?
Har haft didriksson, pop och kaxs. Kaxs har varit kanon och roliga färger tycker jag, men är lite osäker nu när dom ändrat.
Pop har också funkat kanon, men färgerna denna säsong var tråkiga som tusan.
Didriksson har alltid funkar på alla sorters ytterkläder både för mig och barnen, aldrig blivit besviken.
Just skalkläder köper jag bara pop, tycker de är kanonbra! Köper dem alltid med rabatt av ngt slag så priserna blir överkomliga.
Vi har även haft kaxs, men de gick sönder och byxorna läckte. Lindex överdragsbyxor var vi heller inte nöjda med.
Så vi tycker olika:)
Vi har mestadels Kax och är nöjda, jag tror att de har två olika varianter, en med högre och en med lägre vattenpelare. Högre är så gott som vattentäta, min son badade i vattenpölen och vad helt torr under, så funkar jättebra. Vi hade ett par som gick sönder i sömmen efter fyra år och då fick fick pengar tillbaka. Storlekarna är dock ganska korta, eller så har mina barn långa ben, men dottern har 110 vanligtvis men 116 i byxa och sonen 86 resp 92.
Om man köper skalkläder, måste man då även köpa galonkläder??