Min sambo körde rattfull
En nödsituation.....nej, det var ingen nödsituation.......och han skulle löst det genom att be DIG om hjälp att lösa problemet, du körde ju! Lämna honom, han har problem och när du "accepterar" det han gör kommer han att fortsätta och det blir värre och värre. Han har allvarliga problem. Nu vet jag att du INTE accepterar det han gjorde, men han kommer tolka det som att du gör det om det inte blir konsekvenser. Därför måste du tänka på dig själv och lämna honom. Han kommer inte visa ånger. Jag ringde till polisen när min ex man körde rattfull. De kom direkt och han fick en månads fängelse. Du kan ju tänka dig vad arg han var på mig. Men i min värld kör man inte bil med alkohol i kroppen. Inte ens dagen efter! (Vi skilde oss strax efteråt). Jag visste inte heller att han skulle köra innan, och det var bara tur att de tog honom. Tänk om han kört på någon!!!!! Det fanns aldrig en tvekan: jag ringde direkt. Jag kommer att göra det igen om det behövs, det spelar ingen roll vem som kör. Nu hann du inte ringa, men nästa gång gör du det så detta får ett slut och han inte skadar någon. Din partner behöver hjälp.
Nej, tråden är inte jättelång. Jag har sett mycket längre. Klart TS behöver skriva av sig om detta!