Ekin skrev 2015-03-14 11:09:00 följande:
@drottningen70 du har ingen aning vad du pratar om!! Man kan visst bli tvingad till abort, du kan inte säga om hon är mogen att vara förälder eller inte då låter du likadan som de som tvingade henne!! Håll bara käften jävla idiot som bara ska trycka ner andra. Jag blev själv tvingad och utpressad till abort och vet hur jävla fucking fruktansvärt det är, jag kokar av ilska pga av ditt uttalande. Hon skrev stötta!! Inte trycka ner, du fattar inte vad hon gått igenom. Jag blev själv hotad tills jag gjorde abort och det var inte mitt val!!
Bästa stöttningen man kan ge TS är att få henne att acceptera och finna ro i det valet hon gjorde. Nej men kan inte tvingas till abort. Om man upplever sig dödshotad så bör man ju om möjligt polisanmäla detta, för så får det ju inte vara. I TS fall låter det snarare som hon utsatts för en massiv övertalningskampanj där hon belagts med massa skuld, och inte klarade av att stå på sig vilket hon nu ångrar. Det är tragiskt, men fortfarande handlar det inte om att tvingas oavsett hur mycket du kokar. Dessutom låter det ju som att hon fortfarande är ihop med killen...