• Äldre 14 Mar 09:23
    2409 visningar
    18 svar
    18
    2409

    En Nowrozparty är ok för svenskarna?

    Hej på er!

    Jag är kurd och bor i Sverige som har två barn. Jag vill att mina barn ska uppväxa med både svensk och kurdiska kultur och språket, självklart svenskan först. Jag vill att de känner sig stolta över mådermålspråk och kulturerna. Vi brukar fira Påsk, Haloween,Jul och snart är Nowroz i våras land och min 6-åring flicka vill ha en party med temat " Nowrozparty" och bjuda sin svenska kompisar. Tycker ni är det ok för svenska föräldern att deras barn komma på dessa party?

    Tacksam för svar!

    Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden En Nowrozparty är ok för svenskarna?
  • Äldre 14 Mar 11:11
    #3
    lövet2 skrev 2015-03-14 09:27:19 följande:

    Jag tycker ni ska bjuda dem, men visst kan det vara så att några föräldrar säger nej. Jag har varit med mina barn på ett par Nowroz-fester, och enda problemet var maten. Mina barn gillade inte den ...


    Tack för svaret! Vi tänker inte bjuda de på mat, bara popcorn, glass, muffins...
  • Äldre 14 Mar 11:12
    #4
    Almina skrev 2015-03-14 09:48:15 följande:

    Jag tycker inte att det är något fel alls att bjuda. Om man vill kan man ju förklara lite i inbjudan vad det är som firas (jag vet inte om alla har koll på det).


    Det ska jag göra, tack för tipset!
  • Äldre 14 Mar 12:28
    #6

    Tack för era fina svar, då bli en kul party snart hemma hos oss!

    Jag bara undrar hur ska jag skriva i inbjudningskorterna?

    Tackar igen!

    Hej!

    ..... Är jätte välkomna till ......s Nowrozparty " ny årsparty" lördag den.... Klockan 14 till 17.

    Vi ska ha en kul party full av snacks, dans och pyssel. Du får gärna prova mina kurdiskakläder om du vill!:)

    Hör av dig om du tänker komma eller inte senast ....

Svar på tråden En Nowrozparty är ok för svenskarna?