• RichardS

Vilket flicknamn är finast Cassia eller Olivia ?

Vi har jättesvårt med att välja namn till får lilla flicka. Vi gillar Cassia enormt mycket men det är extremt ovanligt eller så blir det Olivia. Vad tycker ni ?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket flicknamn är finast Cassia eller Olivia ?
  • Josephine96

Cassia känns lite elakt på nåt sätt. Kanske för att det är så likt "kassa". Olivia gillar jag definitivt bäst. 

• Rafael90

Gillar Cassia fast jag aldrig hört det förut. Låter lite som en romersk gudinna.

• Ztarduzt

Röstade på Cassia då jag har enormt svårt för både Oliver och Olivia.

• fluu

Det enda jag gillar med Cassia är betydelsen. Det är för likt Cassandra som jag avskyr, det är lite krångligt, känns inte så hållbart eller gångbart och låter lite väl mycket som ett smeknamn.
    Olivia är lite för vekt och platt i  min smak, men jag tycker ändå att det är ett vackert och på alla sett ett bra namn som aldrig blir fel.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • DenNamnbitne

Det tar alltid lite emot att rösta på det vanliga och accepterade när ett ovanligt och eget namn finns att tillgå men här faller min röst på Olivia. Det är så vackert och svårslaget. Cassia har en intressant bakgrund men är inte särskilt fint. 

• schober

Cassia... nja, tycker det låter lite skumt... Isf tycker jag att Assia eller Cassie är bättre.

Olivia har jag iofs heller aldrig riktigt gillat, men av de två namnen så är det det bättre.

Anda förslag:
    Tilia
    Livia

• annieh897

Svårt val. Jag gillar båda. Röstar på Cassia för att det är ovanligare.

• Pescetarian

Jag tycker inte att något av namnen är finare än det andra. Olivia är mer vanligt, men knappast finare.

Jag röstade på Cassia då du skriver att ni gillar det namnet väldigt mycket. Jag tycker att man ska ta ett namn som man själv tycker om, och inte bara ta ett medelmåtta namn bara för att passa in och inte sticka ut.

Svar på tråden Vilket flicknamn är finast Cassia eller Olivia ?