• Anonym (*)

Måste jag vänta tills min tvättid börjar?

Vad tycker ni? Är det okej att lägga i sin tvätt i maskinerna och börja tvätta när föregående hyresgäst har 2-3 timmar kvar på sin tvättid och är klar med maskinerna men har sin tvätt kvar för torkning i tumlare och torkrum? Eller måste man vänta tills den bokade tvätttiden börjar?

Har man rätt att använda tvättstugan hur man vill när man har bokad tid?

• Svar på tråden Måste jag vänta tills min tvättid börjar?
  • Anonym (anonym)

Nä tycker inte jag är ok. Man kan ju komma på när man har två timmar kvar att man glömt tvätta något. Man kan ju alltid fråga om dom är färdiga. Då är det ju ok.

• Anonym (H)

Vi har som så att ingen annan kan komma in i tvättstugan då den andra tvättar så det är ett ikke-problem för oss..

• Anonym (suck)

Uppenbar provokationstråd

självklart är det inte ok

• Anonym (*)
    Anonym (suck) skrev 2015-03-14 15:54:00 följande:

Nej det är ingen provokationstråd. Detta hände mig nyss och vill ha råd hur jag ska hantera situationen.

Jag var inte klar utan var och hämtade mer tvätt och när jag kommer ner har någon snott tiden för mig (3 timmar).
    Nu kan jag alltså inte tvätta klart och helgerna är fullbokade och svårt att få tid.

Vad skulle jag har gjort? Skriva en lapp och lägga där det står att min tid inte var slut? Slänga tvätten på golvet eller ringa på och börja tjafsa med grannen i trapphuset?

Nu sitter jag här med tvätt som inte blev tvättad för att jag inte hade maskinerna igång hela tiden.

• jenni82

Jag hade dragit ut den andra personens tvätt, lagt i min egen.
    Sedan tålmodigt väntat på att personen kom tillbaka.

• Vokalissan

Avbrutit deras tvätt och lagt den nånstans. Inte på golvet dock. Lämnat en lapp kanske.

• Nenne666
    jenni82 skrev 2015-03-14 16:17:25 följande:

Jag hade dragit ut den andra personens tvätt, lagt i min egen.
    Sedan tålmodigt väntat på att personen kom tillbaka.

Så hade jag med gjort.
  • Nenne666
    Anonym (suck) skrev 2015-03-14 15:54:00 följande:

Varför skulle det vara det?
  • Anonym (A)
    Anonym (*) skrev 2015-03-14 15:40:08 följande:

Vad tycker ni? Är det okej att lägga i sin tvätt i maskinerna och börja tvätta när föregående hyresgäst har 2-3 timmar kvar på sin tvättid och är klar med maskinerna men har sin tvätt kvar för torkning i tumlare och torkrum? Eller måste man vänta tills den bokade tvätttiden börjar?

Har man rätt att använda tvättstugan hur man vill när man har bokad tid?

Inte att utan fråga innan!!
Svar på tråden Måste jag vänta tills min tvättid börjar?