• Misty

Fick mens mitt under min sprutperiod med Gonal-f!

Hej!

I onsdags, den 15 feb, började med Gonal-f sprutorna. Tar en hög dos på 450 IE och ingen nässpray samtidigt, allt för att få en reaktion från mina slöa äggstockar!

Fick ju ingen mens under spraytiden men fick ändå börja med mina sprutor...vilket ledde till att när jag sprutat med Gonal-f under 2 dagar kommer plötsligt min mens!!!

Ringde IVF Kliniken i Falun och fick prata med en jättetrevlig sköterska som lugnade mig och sa att det var nog kroppen som reagerade på alla hormoner som sprutades in och därför kom den försenade mensen. Hon pratade även med en av läkarna som sa att jag skulle fortsätta med sprutorna som vanligt även om jag hade mens. Känns skönt med lugnande besked från dom som jobbar med IVF dagligen.

Men det jag undrar är ju egentligen hur kan jag ha mens samtidigt som jag ska producera nya ägg...eller är det inget konstigt?

Ja, ja imorgon ska jag till läkaren och göra ett VUL efter 6 dagars sprutor.

Kram Misty

• Svar på tråden Fick mens mitt under min sprutperiod med Gonal-f!
  • Pico

LYCKA TILL!! Håller alla tummar att det är fart i "magen".

KRAM Pico

• Tuss70

Min gissnng är att mensen bara var lite sen. Lycka till!

• annaknin

Det är nog inga problem... Äggblåsorna växer oavsett om du blöder eller inte isåfall, de påverkas nog inte av blödningen... Kanske t o m bra att det blir så här för då får du ju ny, fräsch slemhinna i livmodern åt ägget sen?

• Lovebirds

Fick ocså blödning under behandling med Gonal-f. gav trots det 7 ägg som kunde plockas och alla befruktades! Vår läkare sa att det inte var något att oroa sig för. Nu väntar vi med spänning på om det är något litet liv som vill fastna...

Svar på tråden Fick mens mitt under min sprutperiod med Gonal-f!