• kattskrälle

Blödning 7 v efter förlossningen.

Vet att det finns någon liknande tråd men ändå.

Fick mitt första barn för sju veckor sen, avslag hade jag ca tre- fyra veckor och därefter vad jag bedömer som flytningar. Började blöda idag, inte alls några stora mängder men ändå, klarrött blod. Vad kan det vara? BVC sa tidigare att förstagångsföderskor har avslag en kort tid, enligt hennes erfarenhet då.. Om det är avslag, kan det ta tre veckors semester? :p

Ingen feber och inte ont, ringt 1177 som tyckte jag skulle avvakta. Har också läst lite här att en del fått mens såhär kort efter förlossningen men är det vanligt?! Någon som haft samma med blödningar utan feber å smärta och vad var det isåfall? Är lite obehagligt...

• Svar på tråden Blödning 7 v efter förlossningen.
  • Fian88
    kattskrälle skrev 2015-03-14 20:36:24 följande:

Vet att det finns någon liknande tråd men ändå.

Fick mitt första barn för sju veckor sen, avslag hade jag ca tre- fyra veckor och därefter vad jag bedömer som flytningar. Började blöda idag, inte alls några stora mängder men ändå, klarrött blod. Vad kan det vara? BVC sa tidigare att förstagångsföderskor har avslag en kort tid, enligt hennes erfarenhet då.. Om det är avslag, kan det ta tre veckors semester? :p

Ingen feber och inte ont, ringt 1177 som tyckte jag skulle avvakta. Har också läst lite här att en del fått mens såhär kort efter förlossningen men är det vanligt?! Någon som haft samma med blödningar utan feber å smärta och vad var det isåfall? Är lite obehagligt...

Att man skulle ha en kort tid med avslag som förstföderska har jag aldrig hört, men så är det kanske. Jag hade avslag i ca 7 veckor. Tycker det låter som mens!
  • Flickan och kråkan

Jag fick tillbaka en släng av avslag på precis samma sätt efter både första och andra barnet. Aldrig efter trean. Enligt min BM så var det vanligt, men att man inte vet orsaken förutom att det troligtvis är hormonellt och kan bero på ändrade ätande hos barnet. Mensen kom inte förrän efter tre respektive nio månader efter mina två första förlossningar.

• Flickan och kråkan
    Anonym (ö) skrev 2015-03-14 21:50:32 följande:

Mens, såklart. 

Varför "så klart"? Ammar man så räknas alla blödningar upp till 8 veckor av vården som avslag. Och som sagt vanligt att få tillbaka en släng avslag efter ett par veckors uppehåll. Jag har fått det två gånger av tre. Däremot kan det vara mens, men självklart är det absolut inte. Helammar ts så skulle jag tveklöst säga avslag.
  • KaeJ

Jag hade avslag i 3-4 veckor med min förstfödda. Sen efter 7 veckor blödde jag med igen. Undrade också om det var avslag. Men när jag efter 4 veckor igen blödde så förstod jag att det var ju mens, som jag antog redan när jag blödde första gången.

Kan tillägga att jag helammande.

• aelb

Jag hade avslag till och från i 10 veckor och det var ingen fara. Det enda är att om man börjar blöda mycket så kan det vara ett tecken på att man ansträngt dig för mycket så då får man ta det lite lugnare. Men det är nog ingen fara i ditt fall det är så kort tid sedan :)

• kattskrälle

Tack för alla svar :) jag ammar kan man säga så mycket jag får ut, dock räcker det inte till min bjässe till bebis. Bm trodde också på mens och det varade i fyra dagar, så får hålla utkik om några veckor igen :)

Svar på tråden Blödning 7 v efter förlossningen.