• Anonym (Orolig)

Hittade sambon på bdsm sida! Hjälp!

Hej!

Någon som orkar hjälpa mig att reda ut mina tankar och lugna mig?

Jag råkade se att sambon har en inloggning på en bdsm hemsida som heter darkside. Jag kanske är jättetöntig men jag känner att det är fel. Han har skapat en ny mailadress för detta ändamålet, vilket bevisar att han inte tycker det känns bekvämt om jag skulle se det.

Han har även börjat radera historiken i sin telefon efter att han varit på toaletten eller så. OBS jag snokar inte utan har sett det om jag ska kolla något på hans telefon då radera historik sidan är uppe. Vi har inget problem att använda varandras telefoner.

Jag har sett att han är inloggad på sena kvällar, och när han är iväg och tränar. Då är han inloggad längre stunder typ 30 min.

Någon som vet vad den här sidan går ut på?

Är det ett ställe man chattar med folk eller vad gör man?

Kan det vara så att han har blivit medlem för att söka svar och hjälp inom typ analsex/bdsm som vi börjat med lite smått? Men varför kan han då inte säga det till mig?!

Anledningen till varför det känns så känsligt är för att vi fick barn för ett halvår sedan och vi har inte haft lika mycket sex men han visar inte mycket intresse för det. Utan har börjat med det här beteendet istället...

I mitt huvud ser det ut som att han inte är nöjd med mig och vårt sexliv och att han tycker jag är feg och tråkig och söker något mer på nätet!!

Han säger att han inte runkar utan att han känner sig otrogen då, men jag är nästan 100%säker på att han gör det eftersom han har det här beteendet. Och jag är inte orolig över det, det som gör mig orolig är att han inte berättar och undanhåller det för mig... :(

• Svar på tråden Hittade sambon på bdsm sida! Hjälp!
  • Anonym (:()
    Anonym (Orolig) skrev 2015-03-15 21:44:23 följande:

Jag har gjort det, frågade om han ville prata. Och det ville han!!!!

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra nu... ????

Oj, men om du känner dig stark och orkar så prata vidare. Se om han är villig att mötas eller luska ut varför han är där.
  • Anonym (hur vill du leva?)
    Anonym (Orolig) skrev 2015-03-15 21:44:23 följande:
    Jag har gjort det, frågade om han ville prata. Och det ville han!!!!

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra nu... ????
    Du konfronterar honom i person ts,och har ett ordentligt samtal rakt på sak
    Ni är vuxna och att man sitter och skapar hemliga emailadresser och reggar sig på sidor och raderar sin telefon helt plötsligt, dvs ändrar på sitt vanliga beteende visar ju på att han döljer saker och inte är ärlig

Återigen det handlar inte om BDSM utan om tillit och ärlighet och han döljer ju saker och där hade jag dragit min gräns.
    Det har ju gått så långt att du har reggat dig på sidan.. är det så här du verkligen hur vill ha det i ett förhållande ts?
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (hur vill du leva?) skrev 2015-03-15 22:24:27 följande:

Du konfronterar honom i person ts,och har ett ordentligt samtal rakt på sak

Ni är vuxna och att man sitter och skapar hemliga emailadresser och reggar sig på sidor och raderar sin telefon helt plötsligt, dvs ändrar på sitt vanliga beteende visar ju på att han döljer saker och inte är ärlig

Återigen det handlar inte om BDSM utan om tillit och ärlighet och han döljer ju saker och där hade jag dragit min gräns.

Det har ju gått så långt att du har reggat dig på sidan.. är det så här du verkligen hur vill ha det i ett förhållande ts?

Men då måste jag ju förklara att jag snokat. Hur gör jag det utan att han blir arg?

Plus att då har jag ju totalförstört chansen att se hur långt han var villig att gå!

Är det smartaste verkligen att konfrontera nu på en gång. Han kan ju fortfarande hävda att det bara var för att söka tips och råd?
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (:() skrev 2015-03-15 21:48:50 följande:

Oj, men om du känner dig stark och orkar så prata vidare. Se om han är villig att mötas eller luska ut varför han är där.

Ja det skulle jag kunna göra, jag är bara rädd att han ska misstänka något. Hur sjutton går man vidare?

Jag är inte medlem på sånna typer av sidor, hur "brukar" tjejer bete sig? Vill ju att det ska verka trovärdigt isåfall...
  • Arkimedes

Hemligheter har väl alla ... Förmodligen har han lite kinks som han av olika skäl inte velat ta upp med dig. Tycker det skulle vara pinsamt till exempel. Att konfrontera honom med allt leder bara till ... konfrontation. Fortsätt istället att dra och luska i hans intresse för bdsm och sånt. Om du nu själv kan tänka dig att syssla lite med det. Tids nog kan du grotta i varför han kände att han ville smyga med sitt intresse. Och det där med att skaffa en särskild adress för att regga sig på såna där sajter är inte alls konstigt. De flesta såna sajter tipsar till och med om att det kan vara en bra idé.

Det KAN givetvis vara så att han letar efter någon att vara otrogen med. Men att han då skulle söka sig just till Dark Side för att bara hitta någon att vänstra med känns väldigt, väldigt långsökt. Det måste rimligtvis vara ett intresse som fört honom dit.

• Anonym (Säga)
    Anonym (Orolig) skrev 2015-03-15 23:08:43 följande:
    Men då måste jag ju förklara att jag snokat. Hur gör jag det utan att han blir arg?

Plus att då har jag ju totalförstört chansen att se hur långt han var villig att gå!

Är det smartaste verkligen att konfrontera nu på en gång. Han kan ju fortfarande hävda att det bara var för att söka tips och råd?
    Men ärligt, vill du verkligen veta hur långt han skulle gå. Ni fick barn för ett halvår sen, om det skulle visa sig att han vill träffa fejktjejen osv, vad skulle du göra med den infon isåfall, skilja dig? Frågan är om du är beredd på följderna liksom.
  • Anonym (hur vill du leva?)
    Det är inget ovanligt att folk som blir avslöjade med dåligt beteende blir arga och försöker vända det mot den andre, självkarat ska du inte acceptera det utan säg till honom att ni ska diskutera hans oärlighet så kan ni diskutera det sk snokandet sen.
    Det är ju också tack vare hans lögner och ändrade beteende som den situationen har uppstått, man ska verkligen inte behöva snoka för att få reda på sanningen. Om det bara var för att söka tips och råd varför smusslar han med sin telefon? Varför är han inte ärlig om det? varför uteslutert han dig i något som har med er att göra för ni är väl två om ert sexliv men han ska alltså fråga någon okänd och exkludera dig helt i detta? Nej
    Visst kan du luska ut på siten och få svart på vitt vad han håller på med men det som är viktigast är ju var du sätter dina gränser och om han redan har gått över dom så är det slöseri med tid att bara bli sårad mer.

Tycker du ska ta och sträcka lite på dig för om han lyckats vända det till att du ska skämmas och må dåligt när det faktiskt är han som betett sig dumt då låter du ju honom behandla dig dåligt.

Först ska du sätta dig ner och tänka på hur du faktiskt vill ha det.
    Har du tillit kvar för honom?
    Vill du vara med någon som däljer saker och är oärlig?
    Kommer du ha tillit i framtiden eller alltid undra om han ljuger eller döljer saker för dig? för även om man går vidare är det inte alltid lätt att släppa på saker och ting så fundera först hur du vill göra

Om du känner att nej det är inte så här förhållanden ska se ut ja då avslutar du förhållandet och berättar för honom lugnt och stilla varför. 
    Utan drama och ber han avstå från ursäkter och bortförklarningar.
    Vill du att ni ska ge det en chans så ska du också prata med honom lugnt och stilla och säga att om ni ens ska ha en chans så krävs det att båda är öppna och ärliga, inga mer lögner eller döljande av saker och att han får arbeta på att få din tillit tillbaka men också vara medveten om att den kanske aldrig kommer tillbaka och att det kommer vara jobbigt för er båda men att det är priset som ni får betala för att HAN inte varit ärlig.

Känn efter vad du vill, för mig hade det varit tillräckligt med musslandet av telefonen, oräligheten och att han sitter och pratar på sexsiter bakom min rygg, det är ju inte för att diskutera matrecpt som han är där, men det är hur DU känner.

• Anonym (Orolig)
    Arkimedes skrev 2015-03-15 23:31:36 följande:

Hemligheter har väl alla ... Förmodligen har han lite kinks som han av olika skäl inte velat ta upp med dig. Tycker det skulle vara pinsamt till exempel. Att konfrontera honom med allt leder bara till ... konfrontation. Fortsätt istället att dra och luska i hans intresse för bdsm och sånt. Om du nu själv kan tänka dig att syssla lite med det. Tids nog kan du grotta i varför han kände att han ville smyga med sitt intresse. Och det där med att skaffa en särskild adress för att regga sig på såna där sajter är inte alls konstigt. De flesta såna sajter tipsar till och med om att det kan vara en bra idé.

Det KAN givetvis vara så att han letar efter någon att vara otrogen med. Men att han då skulle söka sig just till Dark Side för att bara hitta någon att vänstra med känns väldigt, väldigt långsökt. Det måste rimligtvis vara ett intresse som fört honom dit.

Jag är inte nödvändigtvis orolig för att han är otrogen, utan det som sårar är att han inte berättar för mig.

Jag ställer upp på det mesta och är intresserad av samma saker som honom, även det han angett på sidan. Jag frågade senast för någon dag sedan om hans fantasier och vad han vill. Så det är inte så att jag är rädd för nya saker och därför skulle det vara konstigt tycker jag. Och det sjuke såra om det var anledningen oxå tyvärr...
  • Schnaa

Darkside är huvudsakligen ett community med ett forum där man kan diskutera många fler ämnen än sex. Att han inte använder sin vanliga e-mail tycker inte jag är så konstigt, det gör jag själv inte på något forum. Att han kände för att prata ser jag inte heller som särskilt konstigt.

Förutom det går det att fylla i vad man söker OM man söker något, och det syns i så fall på profilsidan.

• Arkimedes

Alltså. Alla människor (män som kvinnor) är inte såna som berättar exakt allt för någon, överhuvud taget. Att du antyder att det skulle vara okej påverkar inte nödvändigtvis hans känsla av att det är pinsamt. Framför allt finns det inga skäl att inte anta att det är så, till att börja med i alla fall. Vad har du (eller ert förhållande) att förlora på att du i positiv andra fortsätter vara nyfiken på bdsm?

Sen blir jag lite förvånad över hur många som tycker och tror att man ska vara så fantastiskt öppna med allting i en relation. Det känns som en extremt idealistisk och orealistisk syn på hur människor fungerar. ALLA har hemligheter. Accepterar man inte att det faktiskt är så så kommer man förmodligen göra mer illa än nödvändigt både mot sig själv och partnern.

Svar på tråden Hittade sambon på bdsm sida! Hjälp!