• Anonym (Ledsen)

Ännu en sextråd

Hej!

Första gången jag skriver här men skulle behöva lite råd.

Jag och min fru har inte haft sex på 4år. Hon säger att hon inte är intresserad av det eller tänker på det alls fast jag har kommit på henne att kolla på porr (sett historiken på datorn) ett fler tal gånger och även använt sin leksak några gånger.

När jag pratat med henne om det så säger hon att hon försöker hitta tillbaka sin lust.

Det här har pågått i säker 2års tid och vi kommer inte närmare varandra ändå så det börjar kännas väldigt tröstlöst.

Resten av förhållandet fungerar bra och hon säger att hon älskar mig och vill leva med mig det är bara sexbiten som saknas.

Vi har pratat om att hon ska gå och kolla hormonväderna men det händer inget och jag tror inte felet ligger där.

Jag älskar henne otroligt mycket och vill att allt ska fungera tillsammans.

Jag har fått inviter från andra kvinnor som viljat ha sex med mig men det är min fru som jag vill ha och inga andra så jag förstår att jag inte är så ful och kan man säga äcklig som jag känner mig.

Jag gör det mesta hemma med att städa, tvätt laga mat och ta hand om dotter och hundar så hon har inte det stressigt hemma.

Jag tränar 3gånger i veckan och är normalt vältränad, ingen övervikt men heller inget muskelpaket.

Hoppas på några bra råd från andra i samma situation.

• Svar på tråden Ännu en sextråd
  • Anonym (Talande man)

Om du skulle testa att sluta göra dom där sysslorna hemma? Hon kanske ser dig på ett annat sätt då?

• Anonym (Ledsen)

Jag har testat att inte göra så mycket hemma också med det blir bara att det inte händer nått överhuvudtaget så jag får ta hand om det efter några veckor ändå.

• Anonym (T)

Gör hon någonting hemma? Är ni intima på andra sätt; kramar, kyssar?

• Anonym (Talande man)
    Anonym (Ledsen) skrev 2015-03-15 10:42:17 följande:

Jag har testat att inte göra så mycket hemma också med det blir bara att det inte händer nått överhuvudtaget så jag får ta hand om det efter några veckor ändå.

Kanske dags att träffa en annan då. Din fru tänder ju inte på dig längre, kan var kul om någon annan gör det.
  • Ben66

Trist och tråkigt läge i livet som jag tyvärr känner igen mig i.
    Hur länge har ni varit tillsammans och i vilken ålder är ni?

• Anonym (Ledsen)

Vi har vart tillsammans i runt 20 år med lite pauser och är 36 och 40 år gamla.

Vi pussas och kramas men hon vill inte kyssas riktigt. Det känns som hon kommer igång litegrann när jag kysser henne men hon drar sig undan. Hon tog en insomningstablett för fyra år sen och hoppade på mig och kunde inte få nog så det känns som om det finns nån spärr som hindrar henne att slappna av och släppa garden.

Ju längre tid det går blir det bara svårare att närma sig varandra.

• Ben66
    Anonym (Ledsen) skrev 2015-03-15 15:09:04 följande:

Vi pussas och kramas men hon vill inte kyssas riktigt. Det känns som hon kommer igång litegrann när jag kysser henne men hon drar sig undan. Hon tog en insomningstablett för fyra år sen och hoppade på mig och kunde inte få nog så det känns som om det finns nån spärr som hindrar henne att slappna av och släppa garden.

Det låter som om hon/ni kan behöva besöka en terapeut?
    Jag har själv föreslagit detta till min fru, men hon tycker att det är löjligt och inte behövs. Så här händer inget just nu.

Jag hoppas att det löser sig för dig/er
  • Anonym (Talande man)
    Anonym (Ledsen) skrev 2015-03-15 15:09:04 följande:

Ju längre tiden går desto mindre ökar chanserna att du kan träffa någon het kvinna som kan ta hand om dig. Och du om henne. Värt att tänka på kanske.
  • Anonym (T)

Tycker synd om dig. Du får inte bekräftelsen som du behöver i ert förhållande. Tror också terapi kan vara en lösning. Om ni ska kunna rädda relationen måste ni mötas halvvägs. Är din fru osäker på sin kropp kanske?

• Anonym (Ledsen)

Klart hon är missnöjd med sin kropp, vilken kvinna är inte det.

Jag har föreslagit terapi men hon tycker inte det är så allvarligt situation att vi behöver det just nu och hon har även sagt att om jag är otrogen på nått sätt så tar hon ut skijlsmässa.

Jag funderar på det ofta om man skulle gå isär men man tänker att man ger det ett år till att det kanske blir bättre.

Svar på tråden Ännu en sextråd