Inlägg från: Anonym (Lena) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lena)

Underhåll - Vad går det till!?

Anonym (Plånboken...) skrev 2015-04-12 17:05:59 följande:
    Du verkar bo någon helt annanstans än där jag bor, dvs i Stockholms innerstad. En terminsavgift kan inte vara högre än 1000kr per termin?! Skämtar du? Dans kostar ca 2650 kr/termin, Ridning 6,500 kr/termin, capoeira 1,300 kr/termin, gymnastik här i närheten kostade 2,700 kr/termin så jag bytte till en näraliggande förort där det kostar 1,100 kr/termin.

Och 6,500 kr är vad det kostar att bjuda 18 barn på bowling & burgare på Marions gastro diner. Eftersom jag jobbar heltid så måste jag köpa mig fri. Så vi har haft kalas bl a på Livrustkammaren, Klätterverket osv

Ta ledigt för att stå hemma och baka bullar och tårta och leka lekar funkar inte för mig. Jag har inte den tiden.
    Man kan ju ha kalaset hemma när man är ledig, bjuda färre barn och köpa tårta i affären.

Det står inte mellan att betala 6500 för 18 barn eller att ta ledigt och baka.
  • Anonym (Lena)
    Anonym (Plånboken...) skrev 2015-03-30 00:24:29 följande:
    Ursäkta, men jag måste bara fråga vad du köper i present när du lägger 500 kr totalt på ett år? Jag har alltid lagt 150-200 SEK per barn och kalas vilket inte på något sätt är extravagant på de kalas min dotter varit på. Typ ett par örhängen, en bok, pysselkit av något slag, scrap books etc. Går man på tre kalas blir det 600 kr. Går man på tio kalas blir det 2,000 kr. Att ordna eget kalas har kostat mellan 3,000 och 6,500 beroende på upplägg.

Bilstolar har jag haft tre, varav de två senaste kostat 1500 pix per styck på rea. Utslaget på max 10 år blir det snarare 300 kr/år.

10,000 för mat känns spontant lågt med tanke på att eventuella restaurangbesök förmodligen faller inom denna kategori. 

Aktiviteter finns inte med på din lista. När min dotter var fyra gick hon på tennis, dans och gymnastik vilket kostade mig totalt ca 17,000 kr per år.

Så jag konstaterar att jag ligger väl över de 45,000 som någon nämnde. Och då har jag inte ens köpt några skor eller kläder...
    Det är ju självvalt, eller hur?
Svar på tråden Underhåll - Vad går det till!?