• Anonym (Kille)

Kvinnor och hår.

Om du kvinna låter bli att raka dig, vilja delar av kroppen får du då hår på?

• Svar på tråden Kvinnor och hår.
  • Anonym (tjej med hår)

Det är tråkigt när folk klagar på det, bara. Det händer nästan aldrig mig, men jag har många tjejkompisar som fått kommentarer från killkompisar eller random killar på stranden om att de inte borde visa sig i bikini sådär (alltså orakade). Kasst!

• Anonym (Kille)
    Anonym (tjej med hår) skrev 2015-03-17 17:08:41 följande:

Jag rakar mig inte. Vissa verkar tro att håret växer i all oändlighet då. Det gör det inte. Man får en lagom stor krullig buske på kuttan, några hårstrån runt om, små tussar under armarna och prydliga fjun på benen. Det är en kulturell grej som går att vänja sig av med, det där idealet hårlöshet. Tycker inte det känns ett dugg konstigare än att ha hår på huvudet.

Hatten av för dig, progressiva tjej!
  • Anonym (Kille)
    Anonym (tjej med hår) skrev 2015-03-17 17:10:54 följande:

Det är tråkigt när folk klagar på det, bara. Det händer nästan aldrig mig, men jag har många tjejkompisar som fått kommentarer från killkompisar eller random killar på stranden om att de inte borde visa sig i bikini sådär (alltså orakade). Kasst!

Jättekasst! Använder du bikini då?
  • Anonym (tjej med hår)
    Anonym (Kille) skrev 2015-03-17 17:16:56 följande:
    Jättekasst! Använder du bikini då?
    Ja för fan! När jag ska bada.
  • Anonym (Kille)
    Anonym (tjej med hår) skrev 2015-03-17 17:34:04 följande:

Ja för fan! När jag ska bada.

Men håret sticker inte ut då?
  • Anonym (tjej med hår)
    Anonym (Kille) skrev 2015-03-17 17:49:42 följande:
    Men håret sticker inte ut då?
    Nej, bikinishortsen är ju för busken. Alltså, det blir inte långt runtom bara för att man inte rakar. Det är väl några hårstrån där men man måste ju inom nära räckhåll för att alls se dem. Fast det spelar ju heller ingen roll om någon ser dem, det är ju bara lite hår.
  • Anonym (Hår44)

Har hår under armarna som jag rakar.

Hår på musen och några strån vid anus och lite fjun på underbenen

• Anonym (Kille)
    Anonym (Hår44) skrev 2015-03-19 14:44:41 följande:

Har hår under armarna som jag rakar.

Hår på musen och några strån vid anus och lite fjun på underbenen

Talar du rubbet?
  • Alica90

är ganska så extrem när det gäller kroppshår. Har metodiskt tagit bort allt hår förutom skalp och ögonbryn med hjälp av hem-laser sedan några år tillbaka. Kroppen känns skönare utan hår. 

• Anonym (Kille)
    Anonym (Kille) skrev 2015-03-19 14:46:55 följande:

Talar du rubbet?

Rakar *
Svar på tråden Kvinnor och hår.