• Anonym (sårad)

Dräpand svar till bufflig/oförskämd familj önskas

Så var det snart storhelg igen och makens familj skall givetvis komma för att fira. Det hade ju inte varit så farligt om de inte varit så buffliga. Så nu städar jag för fullt men vet att det ändå kommer att komma kommentarer som sårar mig och påsken kommer att sluta med att jag är arg och lessen, som vanligt.
    Allt negativt skall påpekas, fönsterputsning, städning, att tvätten inte är vikt, en fläck på altanbordet, ovattnade blommor, lite papper framme i arbetsrummet, otvättad bil, lite ogräs på uppfarten osv. Tom stängda dörrar öppnar de för att sen komma med kommentarer om hur det ser ut. Vem öppnar en stängd dörr hemma hos någon annan? Den är stängd för att man inte skall gå in där!
    Vi har det faktiskt väldigt rent och snyggt hemma och de har det inte bättre själva men alltid dessa buffliga kommentarer. Vem kommenterar ett litet spindelnät i taket när man är gäst? Eller barnens fingeravtryck på den nytvättade rutan på altandörren? jag tycker det är oförskämt.

Båda mina svägerskor och svågern är precis lika dana, inga gränser! Svärmor är lite bättre.
    Maken kan inte begripa hur hela hans familj blivit så buffliga men tror inte att de egentligen menar ngt elakt och jag kan kanske hålla med.
    Känner att det är dags att ge makens familj svar på tal. Inte för jag tror att de kommer att begripa det men det kanske får mig att må lite bättre i alla fall och man kan ju alltid hoppas att något går fram.
    Alla dräpande och gärna lite elaka svar jag kan använda i påsk mottages med tacksamhet!

• Svar på tråden Dräpand svar till bufflig/oförskämd familj önskas
  • Anonym (glad påsk)

Ta fram alla städsaker och säg mitt påskägg till er( eftersom ni älskar nydtädat) blir att vi ska påskstäda tillsammans sen äter vi påskmat :)

• Dixie

Jag tror inte elaka svar kommer att funka på den typen av människor - de kommer bara att svara ännu värre......

jag hade nog hellre svarat något liknande; vad tråkigt att du inte uppskattar att vara hemma hos oss, jobbigt att du hela tiden måste påpeka att jag inte lever upp till din standard - så det är kanske bättre att vi ses någon annanstans, om det är så jobbigt för dig att jag inte putsat fönsterna till din belåtenhet! 

• Anonym (lol)

Hellre lite skit i hörnet än ett rent helvete brukar faktiskt funka om man kör den varje gång dem säger något. Till slut blir dem sura å lägger av

• Anonym (fjunis)

Efter en negativ kommentar, säg såhär: - Vad skönt det måste vara att ha det så perfekt hemma att man kan med att kommentera skitsaker hos någon annan! Själv har jag inte det perfekt städat, men jag har fullt upp med viktigare saker!
    Kanske inte jättedräpande, men nog borde poängen gå fram...?

• Anonym (Asimovaren)

Är ni bara hos er?
    Åk till dom istället

• sextiotalist

Jag skulle satt lappar på de stängda dörrarna

"Sopstation 1, endast papper och glas"
    "Sopstation 2, smutskläder"

Eller låsa de dörrar som ni inte vill att de snokar bakom

• kioskvältare

Tycker inte att du ska vara dräpande alls. Tycker hellre att du bara ska säga som det är för det tar nog betydligt bättre. 

"Varför måste du kommentera fläckarna på rutan? Det känns inte så roligt när vi samlats för att ha trevligt"

• Anonym (same)

Åh precis det här har jag jobbat med när det gäller mina föräldrar en längre tid. Allt ska det till och kommentera. Och säger man att man blir ledsen när de kommenterar så är det jag som är överkänslig. Och det får man inte vara. 

• Malin8903

"Så synd, jag trodde ni kom hit för att umgås och ha det trevligt och inte för att kolla om vi har städat ordentligt".....

Eller så börjar du kommentera deras städning när ni är hemma hos dom, men vet inte om det har någon effekt egentligen...

• nevermind

Varför tar ni hem dom?! Då får ni skylla er själva lite. Bjud inte hem idioter.

• Anonym (så det så)

Om det är makens familj så kan ju han ansvara för städning och service den här gången. Är de lika taskiga då?

• Tom Araya

Förslag på svar:

"Nästa påsk blir hemma hos er!"

"Jag sparade lite av städningen till dig, vill du ta det nu eller sedan?"

"Jag lämnade det så här medvetet för att se vad du skulle säga!"

"I år så sköt vi fram städningen till efter påsk istället, vi tänkte att det ändå kommer att stökas ner en massa!"

• Mila76
    Anonym (sårad) skrev 2015-03-16 09:39:15 följande:

Så var det snart storhelg igen och makens familj skall givetvis komma för att fira. Det hade ju inte varit så farligt om de inte varit så buffliga. Så nu städar jag för fullt men vet att det ändå kommer att komma kommentarer som sårar mig och påsken kommer att sluta med att jag är arg och lessen, som vanligt.
    Allt negativt skall påpekas, fönsterputsning, städning, att tvätten inte är vikt, en fläck på altanbordet, ovattnade blommor, lite papper framme i arbetsrummet, otvättad bil, lite ogräs på uppfarten osv. Tom stängda dörrar öppnar de för att sen komma med kommentarer om hur det ser ut. Vem öppnar en stängd dörr hemma hos någon annan? Den är stängd för att man inte skall gå in där!
    Vi har det faktiskt väldigt rent och snyggt hemma och de har det inte bättre själva men alltid dessa buffliga kommentarer. Vem kommenterar ett litet spindelnät i taket när man är gäst? Eller barnens fingeravtryck på den nytvättade rutan på altandörren? jag tycker det är oförskämt.

Båda mina svägerskor och svågern är precis lika dana, inga gränser! Svärmor är lite bättre.
    Maken kan inte begripa hur hela hans familj blivit så buffliga men tror inte att de egentligen menar ngt elakt och jag kan kanske hålla med.
    Känner att det är dags att ge makens familj svar på tal. Inte för jag tror att de kommer att begripa det men det kanske får mig att må lite bättre i alla fall och man kan ju alltid hoppas att något går fram.
    Alla dräpande och gärna lite elaka svar jag kan använda i påsk mottages med tacksamhet!

Städerskan kunde inte komma den här veckan, hade jag sagt. 
  • Monkii

Haha Olle vet du vad Stina kommenterade fingeravtrycket på rutan precis som jag sa! Ett - noll till mig!

• cosinus
    Anonym (så det så) skrev 2015-03-16 15:39:50 följande:

Om det är makens familj så kan ju han ansvara för städning och service den här gången. Är de lika taskiga då?

Den är faktiskt bra.

Jag har kört den mycket mot svärmor. Inte just angående städning men matlagning och mycket annat.

"Det var xxx som skulle fixa det, du får höra med honom"

Så klagar de på något så svara bara att "Jo xxx sa att han skulle fixa det men det måste glömts bort, ta det med honom ist" Man kan ju också lägga till. "Jag städar innan min släkt ska komma och då klagar ingen" Det senare hintar ju lite om att det kanske inte bara är städningen som skiljer :)
  • Smulu

Spela Städbingo.....

4X4 rutor med klassiska kommentarer släkten brukar komma med.

Ex. Kolla här är fingeravtryck. Men har ni inte bäddat sängarna, Se hur bordet ser ut fullt med smulor etc. Sen när du eller mannen får en rad så ropar ni BINGO!!

Om inte annat lär det reta släkten.

Svar på tråden Dräpand svar till bufflig/oförskämd familj önskas