Dräpand svar till bufflig/oförskämd familj önskas
Så var det snart storhelg igen och makens familj skall givetvis komma för att fira. Det hade ju inte varit så farligt om de inte varit så buffliga. Så nu städar jag för fullt men vet att det ändå kommer att komma kommentarer som sårar mig och påsken kommer att sluta med att jag är arg och lessen, som vanligt.
Allt negativt skall påpekas, fönsterputsning, städning, att tvätten inte är vikt, en fläck på altanbordet, ovattnade blommor, lite papper framme i arbetsrummet, otvättad bil, lite ogräs på uppfarten osv. Tom stängda dörrar öppnar de för att sen komma med kommentarer om hur det ser ut. Vem öppnar en stängd dörr hemma hos någon annan? Den är stängd för att man inte skall gå in där!
Vi har det faktiskt väldigt rent och snyggt hemma och de har det inte bättre själva men alltid dessa buffliga kommentarer. Vem kommenterar ett litet spindelnät i taket när man är gäst? Eller barnens fingeravtryck på den nytvättade rutan på altandörren? jag tycker det är oförskämt.
Båda mina svägerskor och svågern är precis lika dana, inga gränser! Svärmor är lite bättre.
Maken kan inte begripa hur hela hans familj blivit så buffliga men tror inte att de egentligen menar ngt elakt och jag kan kanske hålla med.
Känner att det är dags att ge makens familj svar på tal. Inte för jag tror att de kommer att begripa det men det kanske får mig att må lite bättre i alla fall och man kan ju alltid hoppas att något går fram.
Alla dräpande och gärna lite elaka svar jag kan använda i påsk mottages med tacksamhet!