Är inte svartsjuka gulligt?
Alltså inte på en sjuklig, kontrollerande nivå utan mest på ett avhållande, omtänksamt sätt.
Alltså inte på en sjuklig, kontrollerande nivå utan mest på ett avhållande, omtänksamt sätt.
Knappast.
Nej aldrig eftersom det tyder på tillitsproblem i förhållandet!
Jo, jag håller med dig TS!
Tycker att lite svartsjuka ibland bara är gulligt, precis som du skriver, så länge det inte handlar om överdrivna eller kontrollerande former.
Både jag och min sambo kan bli svartsjuka, tycker inte att det tyder på tillitsproblem, snarare en liten extra glöd i förhållandet =)
Det beror helt på vilken nivå det är. Det kan ju gå från galet psykopatbeteende till att man blir lite sotis när man ser bilder på ens partner med dennes ex.
Jo, jag håller med dig TS!
Tycker att lite svartsjuka ibland bara är gulligt, precis som du skriver, så länge det inte handlar om överdrivna eller kontrollerande former.
Både jag och min sambo kan bli svartsjuka, tycker inte att det tyder på tillitsproblem, snarare en liten extra glöd i förhållandet =)
Det beror helt på vilken nivå det är. Det kan ju gå från galet psykopatbeteende till att man blir lite sotis när man ser bilder på ens partner med dennes ex.
nej, totalt avtändande och tyder på brist på tillit och dålig självkänsla.
nej, totalt avtändande och tyder på brist på tillit och dålig självkänsla.
Vad tror du då det skulle rendera ifrån dig? Ett uppbrott?
Nej. Min svartsjuka (som i och för sig orsakades av att min förra tjej vänsterprasslande) drev mig nästan till självmord. Nej, svartsjuka är inte gulligt. Det är hemskt.