• Äldre 17 Mar 12:28
    21874 visningar
    6 svar
    6
    21874

    Mallorca Blue Village Alcudia Pins - någon?

    Funderar på att åka hit med dottern som då fyllt 2 år i slutet av maj.

    Någon som varit på hotellet och kan rekommendera/ej rekommendera det?

    FFFF på Fritidsresors hemsida och 7,5 i kundbetyg. Skulle kosta strax under 9,000:- för mig och dottern att åka dit.

    Värt?

  • Svar på tråden Mallorca Blue Village Alcudia Pins - någon?
  • Anonym (qwert­y)
    Äldre 17 Mar 13:33
    #1

    Hotellet har fått 1005 recensioner här: www.tripadvisor.se/Hotel_Review-g1222290-d291504-Reviews-Hotel_Alcudia_Pins-Playa_de_Muro_Majorca_Balearic_Islands.html

    tripadvisor är en superbra sida för resor. Recensionerna brukar stämma ganska bra för hotell, restauranger, utflykter och sevärdheter.
    Och man får jättemycket tips om vad man kan göra i närheten av resmålet.

  • Äldre 18 Mar 11:40
    #2

    Hej!

    Jag var på Pins med min familj, mina föräldrar samt min brors familj sommaren 2013. Sex vuxna, tre barn på 3, 8 och 15 år.


    Hotellet har ett fantastiskt strandläge. Du vandrar rakt ut på stranden från hotellet. Stranden är lång, vit, ren och fin. 


    Hotellet har flera fina pooler. Mycket folk i och runt poolerna eftersom hotellet är stort, men jag upplevde inte att det blev rörigt för det. 


    Den största matsalen har den där klassiska all-inclusive-känslan. Stort, skränigt. Men maten var helt okej. Det fanns massor att välja på. 


    Den mindre restaurangen ligger med utsikt över stranden. Där åt vi luncher och frukostar. Även den rätt skränig, men med fin utsikt om man får ett bord i den delen av rummet. 


    Rummen var ganska små, men med otroligt fin utsikt över havet. Rekommenderar att boka det som tillägg. Balkongerna var stora.


     


    Eftersom Pins ligger en bit utanför själva Alcudia stad, är det inte så mycket liv utanför själva hotellet. Men är man beredd att ta en längre promenad, eller en taxi, så kommer man snart mot mer liv och rörelse. 


    Underhållning varje kväll för barn och vuxna. Har för mig att underhållningen för vuxna höll på till 01:00, och den var högljudd som tusan i alla fall ett par gånger i veckan. 


    Hotellets strandläge och de fina poolerna drar upp betyget mycket. 


    Lite sämre för avståndet till sevärdheter utanför hotellet.


     


    I det stora hela hade vi det underbart!

  • Äldre 25 Mar 22:32
    #3

    Vi bodde på Alcudia Pins i augusti i somras. Vi var ett stort sällskap i olika åldrar och alla var nöjda. 

    Det absolut bästa var läget precis vid stranden. Helt otroligt fint att bara kunna gå ut till stranden så där. Poolområdet var stort och fint men det var så varmt där så vi gick hellre till stranden.

    Toppen för barn och familjer, barnklubb och barnshow på kvällen.

    Jag tyckte också bäst om de mindre restaurangerna vid stranden. Lite lugnare och med fantastisk utsikt. 

    Du kan läsa mer om vår vecka där i min blogg här, det finns en del bilder också.

    Även om hotellet låg lite avsides så fanns en del restauranger i närheten. Och ponnyridning varje kväll alldeles bakom hotellet, det var populärt!


    cikusalfredo.se - tips på lite skojiga platser att besöka med barn!
  • Äldre 11 May 13:54
    #4

    Hej alcudia pins är inte ok dålig mat dåligt läge lång ifrån allt inga solstolar för få inga parasoller för få trångt och rörigt showerna är i källare instängt på middagen får stå i kö boka inte det här stället.

  • Äldre 17 Jan 13:43
    #5

    Jag var på alcudia pins för 2år sedan och åk aldrig dit!!! Samma mat lunch och middag!!!

  • Anonym (qwert­y)
    Äldre 17 Jan 14:37
    #6
    Perkan skrev 2018-01-17 13:43:57 följande:

    Jag var på alcudia pins för 2år sedan och åk aldrig dit!!! Samma mat lunch och middag!!!


    Men om man flyger så pass långt bort är man väl ändå inte på hotellet och häckar hela tiden i alla fall?? Alcudia har jättebra restauranger och mat om man vågar ta sig ut från hotellområdet. Och för att inte tala om sevärdigheterna som Cap Formentor tex
Svar på tråden Mallorca Blue Village Alcudia Pins - någon?