• Anonym (ledsen)

Ägglossning efter mf

Hej

För ca 5 veckor sen hade jag ett missfall i ca vecka 10, allt kom ut av sig själv och jag blödde några dagar efter det.

Nu för några dagar sen var jag på gynundersökning pga magont och en stor bula/utbukt vid höger äggstock.

Han sa dock att det troligaste är stark ägglossning efter missfallet men han kunde dock inte säga om jag haft eller ska ha äl det han kunde säga var att det fanns lite blod runt äggblåsan/ägget.

Så till frågan, är det någon som vet om blod vid ägget/äggblåsan betyder att man haft äl eller att man ska ha äl?
    Jag är på dag 36 efter mf nu och ingen mens ännu

• Svar på tråden Ägglossning efter mf
  • Jag är bara jag

Det är väldigt vanligt med utebliven äl efter så pass sena m.f,min mens kom efter 6,5 vecka just p.g.a ingen äl. Jag tycker din läkare antingen var korkad eller uttryckte sig korkat för det går väldigt bra säga utifrån äggblåsans storlek om man är nära äl eller efter äl. Har blåsan passerat 10 mm blir det i regel äl. Mina läkare har aldrig sagt att jag haft blod runt före /runt äl.

• Anonym (ledsen)

Tack för svar.

Han sa ingenting om storleken men jag såg på skärmen när han mätte den och om jag minns rätt så mätte han den till ca 12mm men sa ingenting om det var en tom äggblåsa som sjunkit ihop eller ett ägg som höll på att växa till sig.
    Han sa heller ingenting om blod var vanligt eller när de isåfall kan komma lite blod där runt.
    Saken är den att jag har PCO och på efterkontrollen efter mf bad jag gyn kolla mina äggstockar som båda två hade pärlhalsband men på den senaste kollen jag var i förra veckan så var det bara pärlhalsband på den ena och på den andra fanns då dethär ägget/äggblåsan. Skulle i alla fall varit skönt att få veta om äl varit eller ska komma.

• Anonym (ledsen)

ingen annan?

Svar på tråden Ägglossning efter mf