• Snuffsan

Molande värk 1 vecka efter ÄL

Hej!

Jag har haft en molande värk i magen i 2 dagar, det avtog igår em men nu kommer det lite till och från. Jag hade ÄL natten från den 11/3- till 12/3.

Kan det vara ägget som fäster sig?

Beräknad mens den 25/3.

Tacksam för svar :)

• Svar på tråden Molande värk 1 vecka efter ÄL
  • Snuffsan

Okej, gick du till barnmorskan och gjorde ett test där istället?

Jag ska ha mens idag men den är som bortblåst! Jag har fortfarande lite mensliknande värk till och från. Jag testade mig imorse men det var negativt!

Men det är ju bara att vänta och hoppas på att mensen fortfarande håller sig borta och att det visar positivt om några dagar igen. Kan ju inte hålla på att ta tester varje dag för det blir ju jättedyrt, haha.

emeliienicole skrev 2015-04-20 10:26:35 följande:

Jag hade extrem mensvärk den månaden jag blev gravid, började ju som sagt aldrig blöda (fick bara en nidblödning) och sen plussade jag på bim+5 då barnmorskan konstaterade att jag var låghormonare :)

Hur gick det? något plus än??

• emeliienicole
    Snuffsan skrev 2015-04-20 10:35:58 följande:

Okej, gick du till barnmorskan och gjorde ett test där istället?

Jag ska ha mens idag men den är som bortblåst! Jag har fortfarande lite mensliknande värk till och från. Jag testade mig imorse men det var negativt!

Men det är ju bara att vänta och hoppas på att mensen fortfarande håller sig borta och att det visar positivt om några dagar igen. Kan ju inte hålla på att ta tester varje dag för det blir ju jättedyrt, haha.

Nej, jag gjorde ju ett test den dagen som jag skulle ha min mens och då visade det negativt. Sen väntade jag mer eller mindre bara på att mensen skulle komma men den kom aldrig så efter 5 dagar gjorde jag ett test till och då visade det svagt plus, fick inget starkt plus förrän efter 2 månader in i graviditeten. Därav konstaterade barnmorskan att jag var låghormonare. Pluset var så svagt att jag fick göra 4 olika test både hemma och hos barnmorskan och flera personer fick kolla på testet, haha! :)
  • Snuffsan

Jaha okej! :) då är det bara att vänta då och se om något händer. Har inte mensen kommit på fredag så testar jag då igen. Tack snälla för dina svar ovh för att du delar med dig! Än lever hoppet!!! :)

emeliienicole skrev 2015-04-20 11:06:05 följande:

Nej, jag gjorde ju ett test den dagen som jag skulle ha min mens och då visade det negativt. Sen väntade jag mer eller mindre bara på att mensen skulle komma men den kom aldrig så efter 5 dagar gjorde jag ett test till och då visade det svagt plus, fick inget starkt plus förrän efter 2 månader in i graviditeten. Därav konstaterade barnmorskan att jag var låghormonare. Pluset var så svagt att jag fick göra 4 olika test både hemma och hos barnmorskan och flera personer fick kolla på testet, haha! :)

• emeliienicole
    Snuffsan skrev 2015-04-20 11:34:01 följande:

Jaha okej! :) då är det bara att vänta då och se om något händer. Har inte mensen kommit på fredag så testar jag då igen. Tack snälla för dina svar ovh för att du delar med dig! Än lever hoppet!!! :)

Haha, inga problem! Vet själv hur hemsk längtan efter barn är! Håller tummarna för dig, uppdatera när du har tagit testet!! :)
  • bönhönan

Själv är jag enl beräkning i v. 5+1, men plussar inte. Inte ens med clearblue digital. Testade senast idag. Har fått en stl större i bh, har sport-bh på mig för att slippa guppandet som gör så ont, molvärk i snipperian om kvällarna och har tappat aptiten om dagarna, men är sugen på korv i alla former om kvällarna. (Har aldrig varit så förtjust i korv tidigare) och känslomässigt är jag som en bergochdalbana. Börjar tro att jag inbillat mig allt och med tankekraft fått mensen, som annars är regelbunden, att utebli. Fattar NADA! 
    Försöker leva "som vanligt" och köper inget test förrän om en vecka igen. Annars lockas jag att testa varenda morgon. 
    Hoppas hoppas hoppaaaaaas att ni andra plussar stort och tydligt! Det tär på psyket, det här. Min tidigare graviditet visade sig först runt v. 8 med symtom. Misstänkte inget innan dess, så vem vet. Det kanske tar lite tid även denna gång att få tillräckligt höga halter hormon. Om ägglossningen dyker upp är det väl bara att köra på. ;) 

• Snuffsan

Här kom mensen tillslut, men den vara bara i 4 dagar ????. Jag har tidigare använt ÄL tester men jag ska låta bli det denna månad, måste försöka slappna av och släppa på kontrollen.

Håller tummarna för dig bönhönan :)

bönhönan skrev 2015-04-20 22:52:05 följande:

Själv är jag enl beräkning i v. 5+1, men plussar inte. Inte ens med clearblue digital. Testade senast idag. Har fått en stl större i bh, har sport-bh på mig för att slippa guppandet som gör så ont, molvärk i snipperian om kvällarna och har tappat aptiten om dagarna, men är sugen på korv i alla former om kvällarna. (Har aldrig varit så förtjust i korv tidigare) och känslomässigt är jag som en bergochdalbana. Börjar tro att jag inbillat mig allt och med tankekraft fått mensen, som annars är regelbunden, att utebli. Fattar NADA! 

Försöker leva "som vanligt" och köper inget test förrän om en vecka igen. Annars lockas jag att testa varenda morgon. 

Hoppas hoppas hoppaaaaaas att ni andra plussar stort och tydligt! Det tär på psyket, det här. Min tidigare graviditet visade sig först runt v. 8 med symtom. Misstänkte inget innan dess, så vem vet. Det kanske tar lite tid även denna gång att få tillräckligt höga halter hormon. Om ägglossningen dyker upp är det väl bara att köra på. ;) 

• Pescetarian

Jag har molande värk vid ÄL samt några dagar innan mens, samt typ första och andra mensdagen.

• Lillytroll
    bönhönan skrev 2015-04-25 23:23:45 följande:

Är detta ett plus?

Tycker tyvärr att det ser ut som färgrester. Hur nära bim är testet taget?
  • bönhönan

v. 5+6 enl beräkningarna, om det nu är så, men tycker att det rosa borde hamnat närmare testlinjen, så jag är jäkligt skeptisk. Plussade så sent som i v. 10 först med dottern och får inget utslag på clear blue digital, så jag vet varken ut eller in. Dunderhuvudvärk och trött varje kväll, bristningar på brösten osv. 
    Rekommenderar inte rfsu:s tester. De är otydliga med hur nära kontrollstrecket själva utslaget ska synas.

• Lillytroll
    bönhönan skrev 2015-04-25 23:56:42 följande:

v. 5+6 enl beräkningarna, om det nu är så, men tycker att det rosa borde hamnat närmare testlinjen, så jag är jäkligt skeptisk. Plussade så sent som i v. 10 först med dottern och får inget utslag på clear blue digital, så jag vet varken ut eller in. Dunderhuvudvärk och trött varje kväll, bristningar på brösten osv. 

Rekommenderar inte rfsu:s tester. De är otydliga med hur nära kontrollstrecket själva utslaget ska synas.

Jag kan tyvärr inte lägga upp mina bilder av någon anledning, men mina streck på rfsu-test var närmre. Men jag gillar dom inte heller, pga att jag plussade så svagt med dom medans jag på andra test fick superstarkt! Men plussade du inte förns v.10 sist så finns det alltid hopp!

Kan du inte be om blodprov annars?
  • bönhönan

Har ju inte skrivit in mig hos kvinnohälsan, eftersom jag inte plussat. De öppnar inte dörrarna förrän man gjort det, om inga särskilda komplikationer dykt upp eller om man haft missfall tidigare etc.

Bara att avvakta och se om ägglossning hoppar igång eller ej. ????

Förstod det som att strecken ska sitta tätare i en annan tråd och såg bildexempel där, så jag tror jag har greppat. Ingen bebis.

Svar på tråden Molande värk 1 vecka efter ÄL