• pacman219

Anmäla min lärare för kräkning?

Hej, jag går nu i andra ring i gymnasiet, jag har blivit nyligen kränkt av min lärare, han har kallat mig för *båt* för jag gäspade högt och jag är van vid att gäspa högt. han har kallat mig det 2 gånger, första gången var det i ett klassrum där vi skulle prata om klassresa till Stockholm för att besöka riksdagen och byggnader från 1600-1700 talet. Men då jag gäspade högt då började han skratta och från ingenstans nämnde han *båt* och såklart började alla andra i klassen skratta och det kändes skit men jag accepterade det vid den momenten för jag trodde att han skulle säga så en gång, alltså att det skulle inte upprepas. Men då när vi var i Stockholm och jag var nyvaken och var inte alls på humör, då nämnde han igen *båt* för det var båtar bakom oss och om jag inte minns fel så nämnde han också Scandlines vilket som är känd företag. Men jag ignorerar det genom att prata i telefonen med min syster, sen hörde jag andra skratta för det han sa till mig. Då han kom fram till mig och sa förlåt och skakade hand men jag sa inget, jag kollade inte på honom när vi skakade hand.  Sen såklart fortsätter andra i min klass säga båt osv. Sen när vi kom hem från Stockholm så tänkte jag på detta under helgen hela tiden. Jag blev både ledsen och arg när han sa detta. Jag är en kille som har kort stubin. det känns för jävligt att min lärare säger sånt till mig, jag har nu skickat ett meddelande till min rektorn för att prata om detta.Jag har läst skolinspektionens sida och dem säger att jag ska först vända mig mot rektorn. bör jag anmäla min lärare för kräkning?
  • Svar på tråden Anmäla min lärare för kräkning?
  • Anonym (:::)

Jag tycker du ska prata med läraren och säga att du blev ledsen och att han inte upprepar det. Be att få prata enskilt i lugn och ro och förklara hur du känner. Antagligen försökte läraren bara skoja och vara kompis men så blev det fel. Ta upp det med honom/henne istället för att anmäla i första han. Om hen därefter fortsätter så är det en annan sak.

• Anonym (.)

Kräktes han på dig så ja! Men det är inte förbjudet att kräkas, bara så du vet

• radwanska

Det måste kännas fruktansvärt för dig att bli kränkt på detta sätt. Polisanmäl honom! Och ring kvällstidningarna. Du måste ju ha rätt att gäspa hur högt du vill utan att bli kallad för en båt.

• Alexi

Sluta gäspa högt, det är kränkande för läraren!

• Anonym (båt?)

menar du att läraren kallade dig båt? är detta ett vanligt nervärderande ord i ert vokabulär? 

• Drömtjejen

Nej. Det är i lagens mening ingen kränkning men säg till din lärare att du tar illa upp. Prata gärna med rektorn också men du är väl myndig nu eller? Det är din lärare som kan få gruppen att sluta. Ge din lärare chansen att rätta till sitt misstag. Det är moget gjort.

• radwanska

Sen att han hade mage att nämna Scandlines också. Inte nog med att kalla någon för en båt, han gick längre och kallar dig ett helt REDERI!

• Dixie
    pacman219 skrev 2015-03-17 19:52:38 följande:
    Hej, jag går nu i andra ring i gymnasiet, jag har blivit nyligen kränkt av min lärare, han har kallat mig för *båt* för jag gäspade högt och jag är van vid att gäspa högt. 
    läraren tycker kanske du kränker honom när du gäspar under hans lektioner!? 
  • pacman219
    Anonym (.) skrev 2015-03-17 19:58:24 följande:

Kräktes han på dig så ja! Men det är inte förbjudet att kräkas, bara så du vet

ojsan, menade kränkning* Skrikandes

• Aikido

Din underkäke ser kanske ut som ett bogvisir? Om du börjar gäspar stora kanske du liknar en bilfärja.

Svar på tråden Anmäla min lärare för kräkning?