-
-
Svar på tråden Anmäla min lärare för kräkning?
-
Jag tycker du ska prata med läraren och säga att du blev ledsen och att han inte upprepar det. Be att få prata enskilt i lugn och ro och förklara hur du känner. Antagligen försökte läraren bara skoja och vara kompis men så blev det fel. Ta upp det med honom/henne istället för att anmäla i första han. Om hen därefter fortsätter så är det en annan sak.
-
Kräktes han på dig så ja! Men det är inte förbjudet att kräkas, bara så du vet
-
Det måste kännas fruktansvärt för dig att bli kränkt på detta sätt. Polisanmäl honom! Och ring kvällstidningarna. Du måste ju ha rätt att gäspa hur högt du vill utan att bli kallad för en båt.
-
Sluta gäspa högt, det är kränkande för läraren!
-
menar du att läraren kallade dig båt? är detta ett vanligt nervärderande ord i ert vokabulär?
-
Nej. Det är i lagens mening ingen kränkning men säg till din lärare att du tar illa upp. Prata gärna med rektorn också men du är väl myndig nu eller? Det är din lärare som kan få gruppen att sluta. Ge din lärare chansen att rätta till sitt misstag. Det är moget gjort.
-
Sen att han hade mage att nämna Scandlines också. Inte nog med att kalla någon för en båt, han gick längre och kallar dig ett helt REDERI!
-
läraren tycker kanske du kränker honom när du gäspar under hans lektioner!?pacman219 skrev 2015-03-17 19:52:38 följande:Hej, jag går nu i andra ring i gymnasiet, jag har blivit nyligen kränkt av min lärare, han har kallat mig för *båt* för jag gäspade högt och jag är van vid att gäspa högt.
-
Anonym (.) skrev 2015-03-17 19:58:24 följande:
Kräktes han på dig så ja! Men det är inte förbjudet att kräkas, bara så du vet
ojsan, menade kränkning*
-
Din underkäke ser kanske ut som ett bogvisir? Om du börjar gäspar stora kanske du liknar en bilfärja.