Inlägg från: Anonym (lisa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (lisa)

varför bär ni ej slöja/hijab

Anonym (varför bär ni inte slöja ??) skrev 2015-03-17 20:53:38 följande:
    Det är inte tolknings fråga kulturell fråga samma ska ju gälla för alla .
    vad menar du ska gälla för alla? 
  • Anonym (lisa)
    Anonym (varför bär ni inte slöja ??) skrev 2015-03-17 20:58:44 följande:
    kulturella själ, är ni muslimer ska ni bära slöja ju många får ju tom skilja sig här i sverige pga en djävla tygbit.Då ska ju männen kräva slöja både från muslimska och svenska kvinnor så fall .
    så du menar att samma regel ska gälla för alla över hela världen? att det inte får finnas någon tolkning av regler? vem ska då bestämma vilken regel som gäller? 
  • Anonym (lisa)
    Anonym (varför bär ni inte slöja ??) skrev 2015-03-17 22:06:33 följande:

Om jag hörnågon säger jag är muslim så tänker jag mig det på ett sätt som jag sett och enligt islam  och ser en bild framför mig , säger man jag är försvenskad muslim så ser man saker annerlunda och då blir det lättare att se vilka värdringar och syn man har . Likadant kristna.. 

så du måste ha en stereotyp för att placera människor i olika fack?
    är det inte bättre att lära känna människor - då kommer du säkert att inse att alla människor inte är exakt likadana!
  • Anonym (lisa)
    Anonym (varför bär ni inte slöja ??) skrev 2015-03-17 22:11:56 följande:
    Ja inom vissa områden för att veta värderingar, ståndpunkter och typer det är väl inte fel.
    det är ju fel - eftersom alla människor inte är lika - bara för att någon är muslin, betyder inte det att hen är likadan som alla andra muslimer......
  • Anonym (lisa)
    Anonym (varför bär ni inte slöja ??) skrev 2015-03-17 22:17:04 följande:
    det är inte fel, därför  måste jag veta exakta värderingar, ståndpunkter  annars stämmer inte personkemierna givetvis .
    ALLA MÄNNISKOR ÄR OLIKA!!! hur svårt kan det vara för dig att förstå - alla människor har inte samma värdering eller tolkning av sin religion. 
Svar på tråden varför bär ni ej slöja/hijab