Inlägg från: Jordgubbar med grädde |Visa alla inlägg
  • Jordgubbar med grädde

varför bär ni ej slöja/hijab

Hahahahahahha omg jag dööör. Jag är muslim och min man är också. Men varför skulle jag bära slöja bara för att "vår kultur" säger så? Finns för övrigt ingen kultur som tycker att man ska bära slöja då många muslimska länder har folk utan hijab också. Alla går klädda som dom vill och det är inte någons problem ALLS.

• Jordgubbar med grädde
    Anonym (varför bär ni inte slöja ??) skrev 2015-03-18 20:21:53 följande:
    jo men man är ju inte muslim bara för du har slöja heller.... ligger  du med hela stan beter dig illa, går sexigt klädd,massa annat   och har tex slöja då kan du inte kalla dig muslim  heller, ingår liksom inte i isalm. ...(-:likaså utan hijab.
    Och vem är du att bestämma det? Är du Gud?

Jag klär mig och sminkar mig rätt sexigt. Men jag tror på Gud och ber ibland.

Vad ska man kalla mig då? Ja, det kan bara gud avgöra, men jag trivs med mig själv och min man älskar mig och tycker att jag är världens bästa fru. Alla lever inte ett extremt islamiskt liv och det gör man precis som man vill :)

Vem är du själv? Muslim? Svensk konvertit?
  • Jordgubbar med grädde
    Anonym (varför bär ni inte slöja ??) skrev 2015-03-18 21:58:49 följande:
    jag är mig själv varken kristen eller muslim, Men det ser lite knepigt ut med hijab och massa smink, visst är det fint men det ser knepigt ut.
    Nä för man ska vara ful bara för att man har hijab. Skippa att noppa ögonbrynen och allt som hör till islam. Har extremt troende vänner som jag vet gör så.
Svar på tråden varför bär ni ej slöja/hijab