• sofiaellinor

vet någon vad det kostar att anlita en målare?

Vi ska flytta till en hyreslägenhet. Tapeterna är 11år gamla och gräsliga. Men gräsen för att bostadsbolaget ska måla om är 14 år. Vi funderar nu på att anlita någon som gör detta åt oss. Och jag VET att de kanske inte är värt i en hyres lägenhet men de befintliga är fan gräsliga alltså. Hela lägenheten är på 72 kvm . Vet någon på ett ungefär vad det skulle kosta att anlita en målare ?

• Svar på tråden vet någon vad det kostar att anlita en målare?
  • Jag är bara jag

Du klagar på tapeterna,men vill måla om? Måla över tapeterna alltså? Kan vara vanskligt i en hyresrätt,ska man göra om nåt måste det göras professionellt och med bättre resultat än det var innan. Kvadratmetrarna spelar ju ingen roll,det är ju hur mycket tapet som ska bytas eller målas om och hur lång tid det tar som spelar roll.

• Griseknoen35
    Jag är bara jag skrev 2015-03-18 00:11:30 följande:

Du klagar på tapeterna,men vill måla om? Måla över tapeterna alltså? Kan vara vanskligt i en hyresrätt,ska man göra om nåt måste det göras professionellt och med bättre resultat än det var innan. Kvadratmetrarna spelar ju ingen roll,det är ju hur mycket tapet som ska bytas eller målas om och hur lång tid det tar som spelar roll.

Hon frågar om kostnad för att anlita en målare.... Står inte att hon ska göra det själv.
  • Griseknoen35

Det kommer förmodligen bli dyrt. Ett rum här hemma på 14 kvm kostade oss 18.000 med målning och tapetsering. Vi hade redan påbörjar rivning. Målade även taket. Vi har då en brf så vi kunde dra av lite på arbetskostnaden på rot eller vad det nu heter.

• Jag är bara jag
    Griseknoen35 skrev 2015-03-18 00:22:58 följande:
    Hon frågar om kostnad för att anlita en målare.... Står inte att hon ska göra det själv.
    Jag är läskunnig och har faktiskt inte skrivit ett enda ord om att de ska göra det själva! Ts var otydlig med vad hon vill ha gjort hemmavid-det var min poäng! Måla,tapetsera om,alla rum eller bara vissa eller måla även tak (som egentligen borde göras om man tapetserar)? Att fråga vad det kostar blir som att fråga hur långt ett snöre är!
  • Griseknoen35
    Jag är bara jag skrev 2015-03-18 00:26:46 följande:
    Jag är läskunnig och har faktiskt inte skrivit ett enda ord om att de ska göra det själva! Ts var otydlig med vad hon vill ha gjort hemmavid-det var min poäng! Måla,tapetsera om,alla rum eller bara vissa eller måla även tak (som egentligen borde göras om man tapetserar)? Att fråga vad det kostar blir som att fråga hur långt ett snöre är!
    Du bör läsa ditt inlägg en gång till få. Du talar om för ts att det måste göras professionellt vilket ts redan i sin ts har skrivit att hon vill och efterfrågar pris för det. Görs det professionellt så gör målaren det rätt, alltså han målar inte bara på tapeten utan gör även ett grundarbete. Du dumförklarar ts ganska duktigt vilket är tråkigt.
  • sofiaellinor
    Jag är bara jag skrev 2015-03-18 00:26:46 följande:

eftersom jag skrev 72 kvm så menar jag väl såklart att de är alla rummen ! Och jag ville veta vad det kostar att anlita en MÅLARE som ska MÅLA väggarna. Inte taket eller något annat ! Och JA tapeterna är gräsliga och 11 år gamla. Men hyserbolaget har slutat att tapetsera och MÅLAR endast. Därför tänkte vi också MÅLA . Och eftersom vi VET att det ska vara bra gjort funderar vi alltså på att anlita en målare från en firma ! Och självklart har väl kvm en roll i allt ! Ett rum på 10 kostar inte lika mycket som en hel lägenhet på 72. Jag använde hela lägenhetens kvm som en riktlinje här !
  • sofiaellinor
    Griseknoen35 skrev 2015-03-18 00:25:06 följande:

Det kommer förmodligen bli dyrt. Ett rum här hemma på 14 kvm kostade oss 18.000 med målning och tapetsering. Vi hade redan påbörjar rivning. Målade även taket. Vi har då en brf så vi kunde dra av lite på arbetskostnaden på rot eller vad det nu heter.

Oj. Jo har förstått att det är skapligt dyrt. Och rot avdrag får vi inte anvönda i hyreslägenhet :/ men tack för svar ! :)
  • Jag är bara jag
    Griseknoen35 skrev 2015-03-18 00:32:05 följande:
    Du bör läsa ditt inlägg en gång till få. Du talar om för ts att det måste göras professionellt vilket ts redan i sin ts har skrivit att hon vill och efterfrågar pris för det. Görs det professionellt så gör målaren det rätt, alltså han målar inte bara på tapeten utan gör även ett grundarbete. Du dumförklarar ts ganska duktigt vilket är tråkigt.
    Och du idiotförklarar mig du som om  jag vore 5 år eller utvecklingsstörd!! Jag bor i eget hus och har full koll på tillvaron tack,men folk som du ska alltid läsa fel och trycka ner folk och INGA svar duger!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  JAG HAR INTE SKRIVIT NÅT FEL TILL TS-SÅ DET SÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Men du är självklart synsk och vet exakt vad ts vill ha och vad det kostar. HIMLA konstigt att du inte skrivit exakt pris då-vem är idiot egentligen!?

*aptrött på otacksamma människor!*
  • Jag är bara jag

Och ts hakar på. Måla,tapetsera eller gör vad fan ni vill och låt det kosta 1000 eller en miljon,vem fan bryr sig! Googla eller ring och fråga en expert!!!!! Inte fan frågar jag här om vi ska måla om.

*tappat hoppet om mänskligheten*

• sofiaellinor
    Jag är bara jag skrev 2015-03-18 00:40:48 följande:

Och ts hakar på. Måla,tapetsera eller gör vad fan ni vill och låt det kosta 1000 eller en miljon,vem fan bryr sig! Googla eller ring och fråga en expert!!!!! Inte fan frågar jag här om vi ska måla om.

Lugna ner dig lilla du ! Tänkte att en del exoerter kanske hänger här på FL. så kan jag sitta på gratis wifi och spara samtalskostnaden och lägga de på målaren istället ;) och om det va en så jääävla korkad fråga så va fan lägger du din tid på att svara på den för då ? Haha du är skrattretande du :')
  • sofiaellinor
    Jag är bara jag skrev 2015-03-18 00:38:16 följande:

Och du idiotförklarar mig du som om  jag vore 5 år eller utvecklingsstörd!! Jag bor i eget hus och har full koll på tillvaron tack,men folk som du ska alltid läsa fel och trycka ner folk och INGA svar duger!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  JAG HAR INTE SKRIVIT NÅT FEL TILL TS-SÅ DET SÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Men du är självklart synsk och vet exakt vad ts vill ha och vad det kostar. HIMLA konstigt att du inte skrivit exakt pris då-vem är idiot egentligen!?

*aptrött på otacksamma människor!*

Shit !!!!! Bor du i EGET hus !!!!!!??????? FY FAAN VA COOLT ALLTSÅ !!!! Stort grattis till dig !!! Och de är klart du har full koll på tillvaron när du har EGET HUS och allt !!!!!!!! FAN VA HÄFTIGT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • puss

Här kommer trådens bästa inlägg:

Ring olika firmor och begär offerter.

• fredsduvan
    puss skrev 2015-03-18 05:35:56 följande:

Här kommer trådens bästa inlägg:

Ring olika firmor och begär offerter.

Och så var det löst :)
  • Anonym (K)

Hahah herrejösses vilken negativitet "Jag är bara jag" drog in i tråden! TS, det kan nog tyvärr bli ganska dyrt... Hoppas ni får det fint sen när det är klart :) det är ju ändå värt det sen när ni får bo fint och fräscht. Lycka till!

• Anonym (K)
    Jag är bara jag skrev 2015-03-18 00:40:48 följande:

Uppenbarligen bryr ju dig eftersom du fortsätter skriva i tråden... Du får faktiskt skylla dig själv för svaren, du svarade grymt otrevligt i ditt första inlägg.
  • katrinp

Tänk bara på att det inte är alla tapeter som går att måla över, vilket kan göra kostnaden betydligt högre med nedrivning och uppsättning av nya...

• sofiaellinor

Tack för alla positiva svar. Även om det kommer bli dyrt ;) klart vi hade tänkt ta in offerter men tänkte om någon här visste på ett ungefär vad det kostar. Som det verkar nu lägger vi inte våran tid på de eftersom det är en hyres och om det ska bli så dyrt så vill vi inte lägga dem pengarna. Även om det gynnar oss så gynnar det även bostadsbolaget och drt vill vi inTe. De har betett sig illa både mot oss och andra hyresgäster tidigare så...

Svar på tråden vet någon vad det kostar att anlita en målare?