• Anonym (NEJ!)

Sluta med er bordsplacering!

Vad är syftet med bordsplacering på bröllop? Jag tycker sånt är oerhört irriterande och tråkigt på bröllop. Jag hamnar alltid med spökiga människor och det är bara osocialt och tråkigt. Visst, man snackar med personen som sitter bredvid, men det blir aldrig det personliga snacket som man vill ha med ens vänner eller bekanta som man vill sitta dem. Eller säg att jag ska sitta med min familj på ett bröllop och jag vill sitta nära min bror och hans fru. Istället kanske jag hamnar bredvid min syrra eller vad som helst. Inget fel på det, men jag kanske vill sitta bredvid brorsan?

Hädanefter vill jag att alla slutar med bordsplacering. Det är oerhört tråkigt och stelt. Jag tycker ni ska kasta er i mexikanska golfen så ni strömmar iväg till nån paradis-ö eller nåt så slipper vi er.

• Svar på tråden Sluta med er bordsplacering!
  • sextiotalist

Och jag är tvärtom, jag bara älskar bordsplaceringar, ogillar fester där vänner sätter sig med vänner.

• LaLola

Jag ogillar också sånt.
    Bordsplaceringar kan få mig att stanna hemma.

• Santin

Jag älskar bordsplacering. Man får lära känna människor. De som gjort placeringen har ju också tänkt väldigt mycket på vem som ska sitta var och varför.

Kommer själv ha placering på mitt bröllop. Hade det på vår förlovningsmiddag också. Var mycket trevligt.

Men kan förstå om man är en osocial typ att det är jobbigt. Men då får ju värdparet som förmodligen känner personen tänka på det vid en placering och sätta nån som denne känner vid samma bord.

• Palestrina

Jag gillar också bordsplacering, och tycker det är nödvändigt på fester där många människor kommer från olika umgängeskretsar. Finns inget tråkigare än fester där folk bara sitter och pratar med dem de redan känner. Vill man bara kalasa med sina kompisar får man ordna sin egen fest, men på bröllop och andra mer formella kalas får man finna sig i att konversera med okända. Och i slutet av sittningen är de förhoppningsvis inte längre okända.

• Jw83

Jag älskar bordsplaceringarna! Det känns hafsigt utan och dessutom sätter sig alla med folk dom redan känner då.

Jag vill gärna bli placerad vid genomtänkta bordssällskap. Då får jag nya bekantskaper :)

• Palestrina
    Anonym (NEJ!) skrev 2015-03-18 08:23:24 följande:

Hädanefter vill jag att alla slutar med bordsplacering. Det är oerhört tråkigt och stelt.

Om det är tråkigt och stelt är ju helt upp till dig själv och ditt bordssällskap.
  • Butterscotch
    Palestrina skrev 2015-03-18 08:43:10 följande:

Jag gillar också bordsplacering, och tycker det är nödvändigt på fester där många människor kommer från olika umgängeskretsar. Finns inget tråkigare än fester där folk bara sitter och pratar med dem de redan känner. Vill man bara kalasa med sina kompisar får man ordna sin egen fest, men på bröllop och andra mer formella kalas får man finna sig i att konversera med okända. Och i slutet av sittningen är de förhoppningsvis inte längre okända.

Jag håller helt med! Och festen efter middagen blir ännu roligare när fler personer lärt känna varandra.
  • Anonym (JA!)

Visst, man snackar med personen som sitter bredvid, men det blir aldrig det personliga snacket som man vill ha med ens vänner eller bekanta som man vill sitta dem. Eller säg att jag ska sitta med min familj på ett bröllop och jag vill sitta nära min bror och hans fru. 

då kan du väl lika bra stanna hemma och prata personligt med dina närmsta vänner - vad är poängen att gå på en större fest om du inte vill anstränga dig lite för att lära känna nya människor?! 
  • Anonym (Hmmmm)

Vad är syftet med bordsplacering på bröllop? Jag tycker sånt är oerhört irriterande och tråkigt på bröllop. Jag hamnar alltid med spökiga människor och det är bara osocialt och tråkigt. Visst, man snackar med personen som sitter bredvid, men det blir aldrig det personliga snacket som man vill ha med ens vänner eller bekanta som man vill sitta dem. Eller säg att jag ska sitta med min familj på ett bröllop och jag vill sitta nära min bror och hans fru. Istället kanske jag hamnar bredvid min syrra eller vad som helst. Inget fel på det, men jag kanske vill sitta bredvid brorsan?

Hädanefter vill jag att alla slutar med bordsplacering. Det är oerhört tråkigt och stelt. Jag tycker ni ska kasta er i mexikanska golfen så ni strömmar iväg till nån paradis-ö eller nåt så slipper vi er.

PÅ vårt bröllop placerade vi personer från min sida tillsammans med personer från hans sida som har liknande intressen. Nya vänskaper uppstod och alla säger att det var en mycket lyckad fest.
  • Batmamba

Jag gillar bordsplacering. Visst, ibland kan det bli lite tokigt och man har inte så mycket att prata om, men jag tycker ändå att det är ett bra sätt att lära känna de andra gästerna. Annars skulle nog folk mest umgås med dem de redan känner under hela festen och det vore ju tråkigt.

Senast jag var på bröllop var det två vid mitt bord som lärde känna varandra vid bordet. Och ryktet säger att de lämnade festen tillsammans.

Svar på tråden Sluta med er bordsplacering!