Jag käkade neovletta i 10 år. När jag slutade med dem var jag rädd att jag skulle få tillbaka mina rikliga blödningar och extrema mensvärk som jag hade innan, men så blev det inte! :) Mensvärken blev inte heller värre när jag slutade, snarare bättre!
Utöver det så fick jag tillbaka min sexlust som successivt hade försvunnit under åren jag åt piller. Det var som att vakna upp i en helt ny värld! Blev också gladare och mindre lättretlig, vilket nog var den största förändringen (och den som gjort mest skillnad på mitt liv, jag mår så mycket bättre nu!!).
På minussidan så har jag fått ett gräsligt PMS-humör. Men såhär i efterhand ångrar jag att jag nånsin åt p-piller. Insåg inte hur stor negativ påverkan de hade på mig innan jag slutade. Men nu kan jag lätt säga att jag ALDRIG kommer börja med p-piller igen.
Jag och min kille körde "säkra perioder" efter att jag slutade med pillren men inte var redo för barn. Det funkade bra eftersom jag hade bra koll på min ägglossning. Vi körde dock bara så i 3-4 månader, sen började vi försöka få barn (är nu gravid).
Hoppas det blir lika positivt för dig att sluta med hormonerna som det blev för mig!