• Feskekörkan

Hjälp mig att hitta ett bra hotell till chartersemestern!

Hej!

I augusti ska vi åka utomlands, två vuxna och ett barn som då är 5 år fyllda. 

Det verkar ju inte helt omöjligt att få till, men jag är lite hjärnskadad för jag har nu gått igenom hela världens alla hotell tror jag. 

Förra gången var vi på Alcudia Pins. Det hade ett perfekt strandläge och fina pooler. Rummet var bra med havsutsikt. Sen var det ju den gamla vanliga biten med känsla av skolmatsal vid middagarna eftersom det var all inclusive. Men den biten är helt ok. Vi kör mat på hotellet nån eller några kvällar, och vill gå ut och äta resten. 

Mina krav raddas upp här, och sen hjälper ni mig att tipsa om hotell, pretty please! Glad

* Strandläge. Helst ett hotell som ligger på standen. Det ska vara lätt att ta sig mellan strand och hotell. Inte att man måste planera för en dag på stranden och liksom packa ihop för att vara där. Utan det ska vara lätt att variera.

* Sandstrand. Inte grus, inte klappersten. 

* Barnvänliga pooler. Med barnvänlig menar jag inte bara djupet, utan även att den inbjuder till lek. Alltså ingen rund liten plaskpöl till barnen, och en fyrkantig variant till de vuxna bredvid. En femåring ska ha lite att göra.

* Inte Turkiet. Jag har sett jättefina hotell där, och hade Turkiet varit ett alternativ så hade nog den här saken varit löst redan. 

* Möjlighet att välja havsutsikt. Jag värderar det här SÅ högt och betalar gärna extra för det. Det är inte många dagar i livet man kan sitta i varm kvällsbris och titta på havet. Möjligheten ges när man reser, och därför är det viktigt för mig. 

* Lite puls utanför hotellet. Det behöver absolut inte ligga i en stad. men eftersom vi vill gå ut och äta några kvällar så vill det till att det finns lite restauranger utanför hotellet. Och lite att gå och titta på nån dag om poolen eller stranden inte lockar. Duger utmärkt med små butiker med krimskrams!

* All inclusive. 

* Inte över fem timmar i flygtid. Och inte transfer på flera timmar. 

Jag har inga höga krav på rummet. Det får gärna vara litet och trångt. Det får gärna vara möbler från 1972. 

Ett kylskåp och en balkong. Balkongen med havsutsikt då. 

Finns det här att hitta? Mina vänner säger snart upp kontakten med mig pga tjat om den här jäkla resan. karln orkar inte höra ett ord till. Mina arbetsdagar går ut på att leta just nu, så mina kollegor vill strypa mig med mussladden. 

KASTA ERA TIPS I ANSIKTET PÅ MIG NU!

Berätta om ställen ni varit nöjda med, även om ni fått tumma på nåt av mina krav här ovan. 

Tack! {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-18 10:35
    Just ja, flyget ska gå från Arlanda :)
  • Svar på tråden Hjälp mig att hitta ett bra hotell till chartersemestern!
  • Frontline

Oj att uppfylla dessa krav är ju jobbigt...

Ring alla chartersidor och hör vad dom erbjuder,,,

Du glömde en sak och det är vad det får kosta..

Livet är underbart när underlivet är bart :)
Svar på tråden Hjälp mig att hitta ett bra hotell till chartersemestern!