• Zazou

Fertilitetsutredning

chbw skrev 2015-08-29 08:49:06 följande:
    Haha sån tur då ;)

Tror inte du måste säga något. Har för mig att de inte kan kräva att veta varför du går på läkarbesök.

Jag har tur, jobbar ju natt så kan ta alla besök på dagtid :)

Nu har jag inte pergo,o kommer inte få. (kommer få sprutor), men det är väl ett ultraljud efter x antal dagar o sen är det väl inget mer förutom om man skulle bli överstimulerad eller om man blir gravid? :) jag kan ha helt fel här också :p
    Zazou skrev 2015-08-28 23:27:52 följande:

Jag pratade faktiskt med dom och de visste inte riktigt vad de skulle fråga, var deras försvar, just för att de va rädda för att va okänsliga. Men någonting är bättre än ingenting ändå..men nu vet de hur jag känner!

Mam behöver ju inte fråga något, om man inte vill, men man kan ju visa att man finns om personen behöver prata (t.ex.) :o :/ har de själva inte gått.igenom något där de behövt stöd från närstående? ;o
    Vad gör sprutorna? Har de samma effekt som Pergotime? Eller varför tar man sprutor?
  • Zazou
    Tess1984 skrev 2015-08-30 13:55:18 följande:
    Ja för sitt eget bästa välmående borde man ju försöka tänka så "att det löser sig" men det är ju lättare sagt än gjort. Jag försöker ändå på något sätt tänka positivt och fokusera på lite annat ibland, har väl varit i extra bra period nu och mår ganska hyfsat sen en tid tillbaka men det kan kvickt ändras när man längtar så.

Haft en bra helg annars?

Kramar
    Ja jag svajar väldigt mellan "herregud varför händer ingenting" och "chilla, snart sitter jag där med magen i vädret och ler åt att jag hade så bråttom"

Här kommer jag och är fru negativ men jag kan inte säga så mycket kul om min helg. Den har tillbringats i sängen med näsdukar och halstabletter. Så har haft mycket tid att tänka.. Din då?
  • Zazou
    Tess1984 skrev 2015-08-31 07:46:05 följande:
    Hehe, ja det är väldigt växlade här också men på senare tid har jag känt mig ganska stabil och positiv men det kan ju snabbt ändras.

Stackars dig, hoppas du mår något bättre idag? Om du kan ta dig till apotek eller hälsokost och köp dig en flaska echinagard, väldigt effektiv vid förkylning.
    C-vitamin och Zink är också att föredra.

Krya på dig, kramar
    Ja nu börjar jag må bättre, men tack för tipsen!

Vad är nästa steg för dig nu?
  • Zazou
    Tess1984 skrev 2015-09-01 20:09:48 följande:
    Vassego =)

Jag fokuserar just nu på att genomföra mina pergotime kurer, skulle inte detta funka kommer vi sättas i kö till IVF, men jag hoppas nu att detta funkar.
    Nästa torsdag har jag beräknad mens och jag är redan lite nervös inför nästa vecka. Hoppas nu det tagit sig...

Själv då? Kramar
    Jag håller tummarna för dig! Främst att mensen inte dyker upp men även att ni slipper ivf. Du får hålla oss uppdaterade!

Vi väntar på sambons test som görs nu snart. Sen är det den eviga väntan på provsvaren vid nästa träff. Tiden går sååå sakta!
  • Zazou

Hej på er!
    Tänkte bara slänga in en bitter tanke här. Nu är jag på cd120 och det senaste halvåret har jag haft 2 cykler. Hoppas verkligen det finns hopp för oss, tiden fram till nästa möte är verkligen seg!

• Zazou
    chbw skrev 2015-09-07 22:02:17 följande:
    Hej!
    Så otroligt drygt när det ska strula så :/ Min längsta cykel har varit på 81 dagar o jag blev nästan galen... 
    Kan du inte få läkemedel o framkalla mens o ägglossning? 
    hur var det nu? var i utredningen var ni?
    kram
    Ja verkligheten blev ju långt ifrån vad man fick höra när man växte upp.

Vi har varit på första mötet då hon sa (utan några tester gjorda) att vi är det perfekta paret att hjälpa då glesa cykler är lätt att fixa. Men det är alla prover och väntan som är så dryg. Så förhoppningsvis har dom inte hittat något annat som är helt åt *** utan att vi kan få läkemedel direkt nästa träff.

Är så rädd att de på vul ska upptäcka att jag inte ens har en livmoder eller så, haha ;)
  • Zazou

Jag kapar er lite om det är okej!
    Jag har också tempat och har inga goda erfarenheter. Jag flög upp och ner varje dag och fick aldrig något riktigt mönster. Nu har jag bara tempat två cykler då varje cykel tydligen är 4 månader lång. Men jag skulle komplettera med äl-stickor om jag hade varit lite mer normal ;)

Och du nämner tyger, har du hittar dom online? Letar tyger men har svårt att hitta fina tyger online. De två butiker som finns här i närheten har tyvärr inte så mycket ruljans i sitt utbud ;(

• Zazou
    chbw skrev 2015-09-14 00:49:36 följande:
    Snö är det enda bra med vintern ;) 

ja, det är härligt att det börjar kännas bra igen, saknar judon jättemycket, höll på i tio år, men kan som sagt kanske komma tillbaka lite med framtida barn =) 
    Kampsport är det, den roligaste kampsporten :D inga slag o sparkar, men kast och knästående "brottning" =) otroligt bra träning för barn också, jag var barntränare och man märkte tydligt att deras motorik förbättrades rejält av träningen =) 

Ja okej, vilken serie är det?? =) Min favoritserie nånsin är harry potter. Har inte hittat något som slår den på fjorton år, men många bra =) orange is the new black? ja den är bra =) dock ångrar jag att jag köpte den på svenska o inte engelska. Tycker ofta att det är lättare att läsa på engelska om orginalet är på engelska =) 
    Haha åh har försökt skriva dagböcker sen jag var typ åtta år. Det går i några dagar.. Bloggen har varit lite lättare, men uppdaterar i perioder. men kul att kolla tillbaks =) 
    haha okej ;) kanske du får testa på o sy nått plagg, det är faktiskt väldigt kul =) 
    här är det senaste jag sytt: lite snett men rätt nöjd ändå. O man kan ju anpassa kläderna precis hur man vill =) och ingen unge kommer ha samma. 

Ja, det blev rätt fullt mot slutet av veckan =) Åh önskar dig en härlig vecka med, trots full fart! =) Tack gulledu! Håller mina tummar för er med :D 
    Åh vad fint det vita tyget var :)
  • Zazou
    Redcat skrev 2015-09-14 13:44:08 följande:

En sak jag undrar smile1.gif alla här inne får jätte gärna svara hur det är för er smile1.gif jag undrar om ni tycker det är viktigt att ha någon nära (förutom den man försöker få barn ihop med) som man kan prata med när man går igenom det här? Jag har inte riktigt någon jag kan prata med om det som händer (föruom alla ni underbara personer här inne) och undrar om jag är ensam om det? Min sambo har några nära han kan prata med om det här och jag är jätte glad att han har det men jag kan inte hjälpa att jag känner mig lite ensam ibland för att jag inte har det.. :-/

För oss är det tvärt om. Han har nämnt det för någon men har inte samma behov av att prata om det som jag har. De närmaste vet om det men fick tyvärr inte det stöd jag hoppats av. Fann det stödet av andra, mer oväntade, vänner. Är otroligt tacksam över att ha dem att glädjas med, planera, fantisera men också "sörja" med. De frågar frågor och får det att kännas som det vi går igenom är viktigt.

Men sambon har som sagt inte samma behov och säger att det "räcker" att prata med mig.
    Önskar du att du hade stödet? Har du någon du tror att du skulle kunna få stöd av?
  • Zazou
    Redcat skrev 2015-09-14 23:02:29 följande:
    Hej smile1.gif förlåt för sent svar men missade att du hade skrivit sist jag var inne smile1.gif

Tack för att du delar med dig hur det är för dig och din sambo smile1.gif jag önskar att jag hade någon jag skulle kunna prata om det med :-/ hade velat prata med min moster om det (hon har gjort en undersökning och dom lyckades tillslut få ett barn tack utav hjälpen dom fick) men vet inte om hon kan hålla det för sig själv.. Jag vill inte att det kommer fram till min mamma för jag vet vad jag kommer få höra från henne: "du är för ung, gör allt du vill innan du börjar, m.m". Jag vet att hon menar väl men jag orkar inte höra det om och om och om igen :-/

Mina kompisar är att utesluta, har bara en kompis som är i likadant sätt som jag men vet att det jag berättar för henner har en förmåga att föras runt på stan. Alla mina andra kompisar är i en helt annan plats i livet än vad jag är så tror dom kommer tröttna om jag börjar prata om det :-/ den enda jag vet helt hundra att jag kan prata med är min mormor men är svårt att prata med henne för hon bor större delen utav året i Spanien smile1.gif
    Åh det känns som jag läser något jag själv skulle kunna skrivit. Som tex kommentarerna om att "varför så bråttom, du är ju så ung" och att andra är i ett helt annat skede i livet. Hur ofta har jag inte hört det? Man kunde ju önska att de iaf kunde låtsas som att de brydde sig så att de inte kläcker så klumpiga kommentarer.

Synd att du misstänker att din moster inte kan hålla tyst annars kan det ju vara skönt att bolla med någon som varit i samma sits och som man litar på.

Sen kan jag inte hjälpa att tänka om din mamma. Tror du inte att hon är stöttande om du är öppen med svårigheterna? Jag var livrädd för samma kommentarer från min "mamma" men upplever ändå att tonen i samtalet blev annorlunda när jag nämnde att vi hade problem än innan när vi pratade allmänt om barn. Men det är ju såklart olika hur man är. Annars finns vi ju här för att lyssna!
Svar på tråden Fertilitetsutredning