• Kolan91

Fertilitetsutredning

Får man alltså pergo även om man har "normal" äl?

Jag blev också stressad av alla som plussade.

Vad spännande med din första kur. När ska du på vul?

Vad ska du hitta på i helgen? :)

Kram!

BusigaSyrran skrev 2016-01-14 21:06:56 följande:

Ja jag va med i några försöks trådar men hoppade av då de blev mer stressigt när folk plussa de :(

Behöver inte va något fel på er :) är inget fel på oss men ska ändå få pregotime nästa månad om det ej tar sig nu. Har ägglossning nu mot helgen.

Men vi får inte ha sex förrän vo har gjort ultraljuds undersökning då. Hoppas såklart vi klarar de nu.

Ska hålla tummarna för er :)

• Kolan91

Haha, mitt mål har också varit 25 men som du nämnde är det redan kört :p

Jag fyller nämligen också 25 i juni :)

I min framtidsbok som jag skrev i när jag var 8 år står det att jag har ett barn när jag är 25 år. Så jag hoppas att drömmen går i uppfyllelse!

Vad ska du göra i helgen? :)

Kram!

chbw skrev 2016-01-14 22:45:05 följande:

Jaaa. ff mycket bättre =) när mina "gratis"månader är slut kommer jag aldrig använda nc igen haha :P 

tack för de orden! behövdes idag <3 

Okej =) ja. mitt mål har alltid varit innan jag är 25, men fyller 25 om et halvår, så är fysiskt omöjligt o föda innan dess... Nu hoppas jag på iallafall innan jul, men att öht bli gravid i år skulle vara helt fantastiskt! =) 

I år är vårt år! :D

kramar

• Kolan91

Det är ju underbara nyheter!! Jag håller tummarna att den lossnar fint och att ett trevligt möte med herr spermie snart inträffar. Vad spännande!

Jag har förmodligen äl 23-25 :)

Nu njuter jag av ett glas rött till maten och ska snart se en film med mannen.

Imorgon blir det åka skidor, se svansjön på cirkus och massa tvätt som måste tvättas :)

Har inte varit ledig på länge så en välförtjänt helg med andra ord.

Jag hoppas att du får en fin jobbhelg!

Kram!

chbw skrev 2016-01-15 13:37:28 följande:

Jag är så glaaaad!!

Haft en jättebra dag idag o varit på toppenhumör. O var säker på att det skulle ändras efter vul:et.

Gick dit och så fick jag veta att jag har en liten äggblåsa på g i höger äggstock! :D 13mm! Ska dit igen på måndag så kanske blir det äl-sprutan i nästa vecka! :D

• Kolan91

Jag är också hoppfull denna månad! Känns som man kommer närmare målet ju längre tiden går och snart börjar vi ju vår utredning :)

Då ligger du några dagar tidigare än mig.

Hur långa brukar dina cyklar vara?

Det kanske är annorlunda nu när du får stimulering.

Kram!

chbw skrev 2016-01-16 20:46:17 följande:

Ja jag är faktiskt lite mer hoppfull än jag brukar vara nu. Känns samtidigt väldigt läskigt. Så jobbigt att få upp hoppet o så blöder det bara bort... vågar inte riktigt tro att det någonsin kommer hända.

Okej =) o jag förhoppningsvis senast på torsdag nu! Ih så spännande..

Åh låter som en superhärlig helg!

Tack! Önskar dig en fortsatt fin helg nu!

Kramar

• Kolan91

Ja verkligen. Känns skönt att börja redan nu :) jag hade nog känt mig mer stressad om jag var över 30.

Hur är din status? Har du gjort utredning? Hur länge har ni försökt? Hur gammal är din partner? :)

Kram!

Zazou skrev 2016-01-16 10:34:01 följande:

Roligt att fler har/haft den gränsen. För mig blev det kört förra året då jag fyller 26 i juni. Roligt att vi är så nära i ålder!

• Kolan91

Haha, ja!

Oj, vad långa, vad jobbigt. Men skönt att ha fått hjälp med fler äl per år :) Har någon kvinnlig släkting också långa cyklar, jag menar är det ärftligt (mest nyfiken)

Försök nr 11 påbörjas om en vecka ungefär.

Men nu på onsdag ska jag tala med min Gyn om utredning för oss.

Jag är orolig för att det är fel på äggledarna då jag har haft långvarig infektion när jag var yngre. Så antingen kommer jag göra en så kallad spolning på onsdag eller få en tid till det. Så det känns riktigt bra att ta oss ett steg närmare målet. Jag har ändå förhoppningen om att lyckas denna månad :p

Har du vänner familj som vet att ni planerar barn? :)

Kram!

Zazou skrev 2016-01-17 14:33:36 följande:

Ja, 30, då hade jag nog krupit ur skinnet vid det här laget. Är redan stressad nog.

Vi har gjort utredning ja. Alla värden är bra på oss båda, enda bekymret är att jag Har långa cykler (ca 90-160 dagar) vilket är "normalt" men besvärligt när man försöker bli gravid. Så äter Pergotime nu. Har mens nu så börjar snart på 4 kuren. Vi slutade med skydd för 1,5 år sedan men man kanske bara ska räkna gångerna med Pergotime som försök för vår del då jag hade 3 cykler det året. Och sambon är 26 år.

Hur är er status?

• Kolan91

Åh, vet inte hur jag ska bemöta det jag fick höra från min man igår.

Han hade pratat med sin mamma om att vi försökt ett tag och att vi var lite ledsna för att det aldrig tog sig och att vi skulle börja utredning.

Då skrattade hon typ åt oss och sa att vi var för naiva och att sånt här kan ta tid och att vi är så unga. Hmm... Det kanske är naivt vad vet jag. Nu är jag lite kluven om vi ska påbörja utredning eller inte.

Försök nr 11 sker ju om en vecka...

Hur ska jag tänka? Min man verkar vilja vänta ett tag till. Hur hade ni resonerat? När sökte alla ni hjälp. Hur länge hade ni försökt?

Tacksam för svar från en något uppgiven förvirrad själ :(

• Kolan91

Hej tjejer!

De senaste dagarna har varit en berg och dalbana i känslor då jag och mannen diskuterat om hur vida vi ska gå vidare (sexlivet har inte varit så jättebra heller, endast bebisverkstad och vi har liksom tappat bort varandra påvägen om ni förstår vad jag menar men det ska bli ändring på det :) )

Vi talade med min Gyn Idag och ska börja vår utredning. Mannen ska göra spermaprov, jag hinner göra blodprov efter äl denna cykel. Nästa cykel innan äl ska jag göra spolning är så nervös så jag spricker!! Men oron får väntas med till nästa månad. Fy!! :(

Men känns ändå bra att börja vår utredning. Hoppas det inte är något fel....

Hur går det för er andra?

Kram!

• Kolan91

Jag är absolut inte rädd för smärtan. Det får göra hur ont som helst. Jag är extremt nervös för resultatet då jag länge misstänkt att felet ligger just där :(

lilsis skrev 2016-01-20 17:48:23 följande:

Spolning är oftast inte så hemskt. Men berätta när du är där att du är lite nervös :)

• Kolan91

Hmm... Vill helst att allt ska vara ok med både mig och min man. Skulle ivf bli ända vägen till barn får det bli det och så får man väl börja hoppas på att mirakel sker och att man ändå någon gång i framtiden blir spontant gravid.

Usch vad tråkigt att höra :(

Har du fått göra någon operation så att dem kan se att den du har fungerar som den ska?

lilsis skrev 2016-01-20 18:08:14 följande:

Aha!

Men är det stopp så blir det ju remiss till IVF direkt, är inte det bättre än "ingen anledning "?

Jag har troligen fel på äggledarna, den ena är borta efter utomkveds. Den andra är kvar men blev utomkveds där med. Har passage men troligen inte funktion. Jag avskyr ovisshet!

Svar på tråden Fertilitetsutredning