Inlägg från: emmeline89 |Visa alla inlägg
  • emmeline89

Hur länge ammar/har ni ammat?

Jag helammande i två månader sen fick jag börja komplettera med ersättning (till en början bara en-två flaskor om dagen) men efter några veckor så blev han lite bekväm och ville hellre ha flaska och det slutade med att han totalvägrade att ta bröstet vid 3 månaders ålder.

• emmeline89
    CissiJissi skrev 2015-03-18 22:41:10 följande:

Ni som upplevde att barnet självmant slutade amma innan året: kan det vara så att ni ändå påverkade detta? Tex om barnet inte ville ligga och amma längre utan sitta och amma, och om inte man gick med på det så tröttnade barnet i längden.. Eller något annat där ni indirekt påverkade?

Om man har lite dåligt med mjölk och vänjer barnen vid flaska tidigt (frivilligt eller ej) så tror jag risken/chansen är större att de tappar intresset för brösten. Jag trugade och trugade min grabb med brösten och tänkte att det bara var en fas, så jag pumpade och gav honom på flaska och då slank det ner. Jag masade med detta i en vecka sen gick vi över helt på ersättning. Han hade aldrig ro att ligga i timtal och "snutta" och tyckte förmodligen att det gick fortare med flaska.
Svar på tråden Hur länge ammar/har ni ammat?