• Anonym (Politikerutfrågare)

Har du gått över blockgränserna vid något val när du röstat?

Eller håller du dig inom samma block eller t o m inom samma parti?

• Svar på tråden Har du gått över blockgränserna vid något val när du röstat?
  • John D

Ett flertal gånger.
    I hjärtat är jag nog ganska långt åt vänster, och skulle därför gärna rösta så. Tyvärr är vänsterpartierna i Sverige närmast att likna vid en bunt lallande fånar så jag kan helt enkelt inte med gott samvete anse att dom bör styra landet.

John D skrev 2015-03-18 15:46:50 följande:

Ett flertal gånger.

I hjärtat är jag nog ganska långt åt vänster, och skulle därför gärna rösta så. Tyvärr är vänsterpartierna i Sverige närmast att likna vid en bunt lallande fånar så jag kan helt enkelt inte med gott samvete anse att dom bör styra landet.

Så du gick från vänster till borgare?
  • Anonym (Inte än)

Nej. Är ganska ung och har bara hunnit med att rösta i två val. Röstade Mp i båda två. Hade det blivit omval hade jag däremot övervägt att rösta centern.

Zuzanne skrev 2015-03-18 15:48:00 följande:

Ja, i senaste valet.

Vad gjorde du då?
    Anonym (Inte än) skrev 2015-03-18 15:52:49 följande:

Nej. Är ganska ung och har bara hunnit med att rösta i två val. Röstade Mp i båda två. Hade det blivit omval hade jag däremot övervägt att rösta centern.

Jag har också röstat MP i två val, men lutar åt V nu.
  • Anonym (Ja!)

Förrförra valet röstade jag på SD för att jag hoppades att Sveriges politiker skulle inse allvaret om SD växte. Jag hatar SD, partiet är uppbyggt av inkompetenta idioter, men de har rätt i ett fåtal frågor, och dessa ansåg jag behövde lyftas fram. Tyvärr hände ingenting i övriga partiers politik...

• John D
    Anonym (Politikerutfrågare) skrev 2015-03-18 15:52:16 följande:
    Så du gick från vänster till borgare?
    Jag anser mig fortfarande stå till vänster men jag röstade på ett parti i alliansen.
    Någon "borgare" anser jag mig dock inte vara.
    Anonym (Ja!) skrev 2015-03-18 16:30:22 följande:

Förrförra valet röstade jag på SD för att jag hoppades att Sveriges politiker skulle inse allvaret om SD växte. Jag hatar SD, partiet är uppbyggt av inkompetenta idioter, men de har rätt i ett fåtal frågor, och dessa ansåg jag behövde lyftas fram. Tyvärr hände ingenting i övriga partiers politik...

Då måste du röstat västerut förut? Annars har du ju inte bytt block.
  • Anonym (Ja!)
    Anonym (Politikerutfrågare) skrev 2015-03-18 16:40:32 följande:
    Då måste du röstat västerut förut? Annars har du ju inte bytt block.
    Men ja? Det var ju den frågan du ställde så naturligtvis var det den jag besvarade.
Svar på tråden Har du gått över blockgränserna vid något val när du röstat?