Kvällssug
Hej!
Är det någon mer än mig som får ett olidligt kvällssug och hur gör ni för att motarbeta det?
Hej!
Är det någon mer än mig som får ett olidligt kvällssug och hur gör ni för att motarbeta det?
Sug på sängen? Ja, det sker och då är det bara att lägga sig. Älskar trådar med ofullständig TS.
Jag går och lägger mig
va e kvällsug för nåt ?
jag menar va du ätit till frukost, lunch, middag, hela dagen alltså ? har du ätit fel där får du nog kvällssug.
Så besviken jag blev! Jag hoppades att tråden handlade om sex.
Jag håller med om att det är BS att påstå att suget enbart beror på felaktig kost. Dock har ju kosten en självklar påverkan.
vet ni inte det ? komplexa kolhydrater som ris, pasta,potatis med kött, kyckling,ägg, fisk m m . rejäla portioner som mättar länge. ska du äta frukt ska du äta efter måltiden direkt. sen ska du bara dricka vatten till maten max ett glas. gärna fiber rikt bröd också, obs fibrer!
Ja du verkar ju verkligen veta vad du pratar om...
Gurka och morotsstavar är ju gott. Blomkål med. Dricka två glas vatten är heller inte fel,många gånger när man känner sug eller hunger tyder det på att man igentligen är törstig.
Jag är inte alls bra på att stå emot sug efter sött, men om jag ger mig den på det och knaprar råa morötter, dricker vatten och går och lägger mig så kan det funka.