Inlägg från: GlitterLina |Visa alla inlägg
  • GlitterLina

Följas åt ? Pergotime start Mars 2015

Av hoppar gärna in i denna tråd :)

Börjat precis å äta pergotime :)

• GlitterLina
    Melinda05 skrev 2015-04-09 13:52:44 följande:

Ingen mens idag heller och fortfarande negativt gravtest.. hur har det gått för er andra hur mår ni idag : ) ? 

Oj då men hoppas ändå du e gravid:)

Verkade som att efter jag började me pergotime så kom ägglissningen redan efter några dar.. Tror jag hade Äl nu den 7de men ska inte ha Äl förrän 18de !!!
  • GlitterLina
    Melinda05 skrev 2015-04-09 17:33:37 följande:

Honeyboney det kommer att bli bra försök att inte stressa upp dig för mycket :) Glitter Lina vad spännande ! Men vissa kvinnor för äl tidigare har även läst att det finns de som fick äl samma dag som de åt sista tabletten :) vi får hoppas på att det tar sig nu ????????

Oj är det så alltså. Trodde inte det va möjligt att få öl så tätt inpå sista mensdagen..

Tack hoppas verkligen det tar sig nu
  • GlitterLina

Hej längesen!

Går la sådär..

I natt hade jag en del molande värk å även när jag vakna. Trodde ju att mensen kommer när jag gick på toa. Men inget.. Tog ett gravtest samtidigt å det va blankt :(

Har en tid till gyn nu på tisdag för jag har helt plötsligt fått konstiga små hugg på höger sida. På min högra äggledare! Som jag opererade bort för två månadersen.. Konstigt! Kan väl inte ha ont i nåt som inte finns?!

Känns som denna gången hjälpte inte pergotime :(

Hur går det själv???

• GlitterLina
    Melinda05 skrev 2015-05-01 19:10:47 följande:

Hej Minime ! Vad roligt , jag hoppas verkligen att det blir något för er :D .. oroa dig inte för biverkningar det är vanligt , och testa med ägglossningstest så att du har koll på om tabletterna funkade..

Sen undrar jag en sak till alla er andra , vad tycker ni om jag börjar med en fubbel kur även om enkel kur funkade ? Finns det större chanser att det tar sig ? Kram / Melinda

Tror kanske det inte e bra utan samråd me din gynekolog som ordinerade Pergo
  • GlitterLina
    Melinda05 skrev 2015-05-02 01:00:48 följande:

Ja det kanske du har rätt i :) får väl nog ändå hålla på med enkel kur lite till

Gör så! :) började idag me min andra enkelkur
  • GlitterLina
    MiniMe1 skrev 2015-05-04 12:37:50 följande:

Nu har jag varit på UL och är tydligen väldigt lättstimulerad, hade totalt 20 äggblåsor, men de 3 största var 17mm, 14mm och 13mm. Resten var så små att de inte kommer spela någon roll. Så min läkare vill göra ett nytt UL på onsdag samt att jag börjar med ägglossningstest idag smile1.gif

Bäst att ni sexar på nu då ;)
  • GlitterLina
    MiniMe1 skrev 2015-05-04 16:58:42 följande:

Haha nja lite svårt då vi är två kvinnor, men jag har inte hittat nån passande aktuell tråd om pergotime stimulering i regnbågstråden så därför hänger jag på er ^^

Det är mycket trevligare att prata med människor som går igenom samma sak, även om vi nu ska insemineras på klinik och inte kan "sexa på" på samma sätt som ett heteropar :)

Haha men ni kan ju sexa ändå ;)

Kul att vi alla följs åt å ser hur det går då vi här e i samma situation
  • GlitterLina
    Agnesmamma2012 skrev 2015-05-03 10:50:36 följande:

Jag tror att de beror på hur långa cykler man haft vilken dag man ska börja med tabletterna osv . Om du har väldigt ont i buken kan det ju vara så att äggstockarna överproducerar äggblåsor så håll lite koll på det ????kram på er

Vad kan gå fel om man får jätte ont å överproducerar äggblåsor???

Inget farligt hoppas jag
Svar på tråden Följas åt ? Pergotime start Mars 2015