Inlägg från: Anonym (barnlängtan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (barnlängtan)

Följas åt ? Pergotime start Mars 2015

hejsan.
    jag ska börja med min första pergotime kur nästa månad.

Fick ni biverkningar av den? var ni tvungna att åka å göra vul dag 10-12?

• Anonym (barnlängtan)
    AnSta skrev 2015-04-04 20:31:44 följande:

Hej Barnlängtan och CherstinB.
    Sista dagen jag tog pergon blev jag lite låg. Annars har jag inte märkt av så mycket tack o lov. Men jag har tagit Vitex Agnus castus också som är jättebra för min typ av PMS.
    Fy vilken mardröm att få känna glädjen av att ha blivit gravid och sen gå igenom fyra (!) mf. Jag lider med dig.
    Men om jag förstått det rätt kan EPA-GLandin/Boragoolja göra underverk gm att göra slemhinnorna i livmodern tjockare vilket tydligen kan vara viktigt om man har svårt att få ägget att fästa och utvecklas. Kolla även upp Agnus Castus/Munkpeppar också.

Ja, jag väntar också, fick ÄL på Skärtorsdagen, eller möjligen kvällen innan.
    Så nu får vi hålla tummarna för varann. Nalle

måste bara flika in å säga att ludmila i sundsvall har noll tolerans på bakterier i underlivet. Då de påverkar slemhinnorna, som kan leda till missfall.
    Jag äter hennes "mirakel kur" just nu som är antibiotika å vaginalrämer mm.
    Därför jag måste vänta till nästa månad för att starta med pergotime.

• Anonym (barnlängtan)
    AnSta skrev 2015-04-05 11:36:57 följande:

Vad/vem är "Ludmila i Sundsvall"? Har hon tagit fram en egen kur eller?  Cool

finns mycket info om henne på internet. Hon är en läkare gynokolog som driver en praktisk klinik uppe i Sundsvall och hjälper runt 300 ofrivilligt barnlösa par.
    tror det är hennes "egna" kur hon satt ihop.
    Men många som blivit hjälpta av den kuren så hoppas den hjälper mig med :)
    ondrasek.se är hennes hemsida :)

• Anonym (barnlängtan)

Hej igen i morgon är det min första tablett av pergotime första kuren med. Känner mig förväntans full och hoppas jag kommer ha någon fin äggblåsa vid ultaljudet sen :)

Kände ni av något när ni åt dem?

• Anonym (barnlängtan)

melinda05 brukar du känna av din ägglossning annars?
    Lite nervös över biverkningarna men ska nog gå bra.
    När på dygnet har du tagit dina tabletter?
    Jag har inte tagit min första ännu men ska göra det vid 19 tänkte jag, tror det är en bra tid så jag får samma tid hela veckan :)

Tråkigt det inte blev något denna månaden, men bara satsa på nästa.
    Har ni försökt länge?

• Anonym (barnlängtan)
    Melinda05 skrev 2015-04-27 23:04:46 följande:

Hej igen :) nej brukar inte känna

min ägglossning , jag tror inte har har "normal" ägglossning utan väldigt sällan.. Det är inget farligt ska du se :) , jag brukade ta de på morgonen mellan kl. 07:00 - 10:00 , men det spelar nog ingen roll när man tar de ... jag "fuskade" även började på dag 3 i stället för dag 5 vet stt vissa börjar då så tänkte testa , vi har försökt under 7 månader.. Men det känns som en drömm! Att skaffa barn borde vara något lätt ! Men inte för vissa :/

okej :( tror det är något sånt för mig med, ena läkaren sa jag hade en antydning på pco men inget hon ville säga jag har men enligt vul jag gjorde då hade jag väldigt många blåsor som försökte mogna så hon tror de inte får plats så inget hinner bli tillräckligt stort för att släppa.
    Så ska prova med pergotime.

har ni varit på utredning?
    jag går privat har varit hos två olika läkare.

Har många i min närhet som haft väldigt svårt att bli med barn så jag hade hoppats på jag var en av dem som skulle bli gravid lätt, men nu hoppas jag bara jag någonsin kommer få ett plus på stickan.

Känns konstigt nog inte som det kommer bli denna månaden heller, men är nog mest för man inte ska bli så ledsen när mensen kommer sen kanske :(

ska snart börja med fertilitetsmonitorn igen för denna månad, å se om den ger utslag.
    Den har gett utslag 3 gg på 7 månader men då har "billiga" äl tester inte visat posetivt :(
    så hoppas jag får ett ordentligt utslag på billigatesterna och monitorn nu =)

jag har hört att effekten av pergotime sitter i även månaden efter man tagit de, så några läkare rekomenderar att man ska ta varannan månad på grund av det.
  • Anonym (barnlängtan)

vet ni om man kan dricka alkohol när man tar pergotime? hittar ingen info om att man inte ska det, vad tror ni eller vet ni något om det?

• Anonym (barnlängtan)

Måste uppdatera lite. i tisdag var jag på vul och min barnmorska såg en blåsa på 17 en på 13 och en som var mycket mindre.
    Hon sa de växer ca 2mm per dag så de borde vara 21 och 17 idag.
    sedan sa hon att de vanligtvis spricker vid 22-24 när man äter pergotime så de släpper senare.

Jag har använt äl stickor och clear blues fertilitet monitor, men stickorna är ljusa ännu och monitorn visar hög.
    urch börjar bli så nervös att jag inte ska få max denna månaden heller :/
    är på cd 15 idag.

Fast vart så glad att pergotime verkar fungera då mina äggblåsor växte.
    inte känt av några biverkningar direkt mer än lite yrsel å små molvärk nästan hela tiden.

hur går det för er andra?

Svar på tråden Följas åt ? Pergotime start Mars 2015