Inlägg från: Agnesmamma2012 |Visa alla inlägg
  • Agnesmamma2012

Följas åt ? Pergotime start Mars 2015

Hallå ! Jag har avslutat min andra pergotime kur nu . Var på ul i måndags och visade sig att jag hade en stor äggblåsa . Hoppas hoppas det tar sig denna gången ????. Har ni ätit pergotime tidigare och blivit gravida ? Vad har ni för erfarenheter kring pergotime :)? Jag håller mina tummar och tår för att ni ska plussa snart .

Jag hade konstant huvudvärk första omgången pergotime , och nu andra gick mitt humör upp och ner .

Började ni också med tabletterna dag 5 och åt i 5 dagar ? Har ni varit på ultraljud och sett om ni har någon fin äggblåsa ? Mvh Elin

• Agnesmamma2012

Ja jag hoppas verkligen det . Mitt i allt flyttar vi så jag hoppas det kan hjälpa att tänka på nåt annat :) kram

• Agnesmamma2012

Jag tror att de beror på hur långa cykler man haft vilken dag man ska börja med tabletterna osv . Om du har väldigt ont i buken kan det ju vara så att äggstockarna överproducerar äggblåsor så håll lite koll på det ????kram på er

• Agnesmamma2012

Blir man överstimulerad så ska man inte fortsätta med behandlingen , kontakta doktorn om du har mycket ont . Ahh okej så om de släpps allihop så råder de er att inte ha sex ?

• Agnesmamma2012

[quote=75255949][quote-nick]Solrosen 83 skrev 2015-05-05 13:02:17 följande:[/quote-nick]Hänger på här jag med om det är ok?

Ska ta sista tabletten av min första enkelkur idag. Åt dock 3 kurer för drygt 2 år sen och blev då tillslut gravid och födde vår dotter. Nu vill vi ha syskon så har fått börja med pergo igen direkt då jag har PCO och därmed väldigt sällan egen äl.[/

Du åt enkelkurer va :)? Kram

• Agnesmamma2012
    Solrosen 83 skrev 2015-05-05 20:42:57 följande:

Agnesmamma2012: Ja jag har kört enkelkurer varje gång. Har räckt för att ge mig äl. Dock har den alltid kommit först runt cd 20 så har en har nog ett tag kvar och vänta då jag bara är på cd 9 nu.

okej hur långa cykler har du haft ? Jag är på dag 19 idag o fick mens dag 26 förra mån . Kram
  • Agnesmamma2012
    Solrosen 83 skrev 2015-05-05 22:09:37 följande:

Har legat på runt 34 dagar när jag ätit pergotime. Är tiden fram till äl som blivit fördröjd från normalt cd 14 till 20 för mig. Sen har jag haft 14 dagar till bim.

Okej :). Försökt bli gravid ett tag nu ? Kram
  • Agnesmamma2012

Väntar med spänning om mensen ska dyka upp eller inte . Är på cykeldag 21 idag , fick mens dag 26 förra månaden . Kram på er

Svar på tråden Följas åt ? Pergotime start Mars 2015