Följas åt ? Pergotime start Mars 2015
Hej någon som vill följas åt ? Har precis börjat med pergo tabletter som jag fick utskrivet av gynekologen. Hade varit kul att byta erfarenheter med varandra , och följas åt tillsammans ???? ?
Kraaam
Hej någon som vill följas åt ? Har precis börjat med pergo tabletter som jag fick utskrivet av gynekologen. Hade varit kul att byta erfarenheter med varandra , och följas åt tillsammans ???? ?
Kraaam
Puuuffff pufffff :)
Puff puff igen :) ingen där ute som kan berätta lite om dessa tabletter , och hur höga förväntningar vågar man ha ?
Inga pergopinglor här , som längtar efter en bebis eller som har en "pergo bebis" :) ????
Hej Ansts : ) känner likadant , hade äl för 3 dagar sedan . Jag tog tabletterna från dag 3-7 ... Doktorn sa att jag skulle börja från dag 5 . Men ville inte få en sen ägglossning... så jag började tidigare . Trodde inte ens jag skulle få äl , men jag fick det så nu är det bara och vänta .. men det hade varit för bra för att vara sant .. att bli gravid efter ett försök .. Har ni försökt länge ?
Hej tjejer har läst era inlägg förlåt att jag inte har varit närvarande :p .. Ansta , jag fick börja med pergotime för att gynekologen sa att jag hade pco... Jag hade äl på dag 13-14 ( 26 Mars) , min mens ska komma på fredag, testade igår men negativt :( ....... Tror inte det blev något.. Kan även säga att jag har lyckats bli gravid en gång på egen hand men då blev det abort :) . Jag hoppas vi alla lyckas snart.
De sista 8 dagarna har jag haft så himla ont i brösten, de har blivit dubbelt så stora, men det kanske bara är pergo biverkningar... jag återkommer när jag vet något mer :D ... skriv gärna här så delar vi med oss av erfarenheter , och så hoppas vi snart på att vi plussar .
Cherstin , har du kollat upp varför du får missfall, min gynekolog sa att kvinnor som tar pergotime och som även har pco har större chans för missfall och därför fick jag crinone gel ( progesteron ) ..
Ansta ... jag har pco men jag köper billiga ägglossningstest hos Testlagret, jag testar 2 gånger om dagen och fick positiv utslag, för att vara på den säkra sidan så tycker jag att du ska tänka på saken : ) ... Har läst i flera trådar här på FL där flera tjejer tror att de har ägglossning de dagarna som läkaren har sagt men så stämde det inte alls utan de hade tidigare eller senare.. det kan vara värt att testa med äl stickor : ) Kram !
Testade tidigare och fick negativt..Det har gått 12 dagar efter äl.. Har nog tappat hoppet ...Det är väl inte ofta man får negativt på dag 12 om man verkligen är gravid.. :( Gud vad jobbigt allt känns.. Hoppas ni har bättre tur : )
Honeyboney ge inte upp hoppet... jag känner också så ibland , men känner så många människor som ändå får barn någon gång i livet, även om det dröjer :) ... Har ni försökt länge ? Hoppas du blev gravid denna kur.. det sägs att 80 % blir trots allt gravida inom 6 försök....... Det har jag läst lite överallt :) Så vi får hoppas, va inte ledsen! Stor kram till dig : )