Solrosen 83 skrev 2015-05-06 22:20:17 följande:
gul87: Jag mäter tempen varje morgon så snart jag vaknar. Lägger sen in värdet i Fertilityfriends app som hjälper en att analysera datan och se när äl skett. Går ju först att se ett par dagar efter äl att tempen gått upp lite och stannat kvar där så är ju bra och komplettera med äl-test men med tempningen vet msn ju om ägget verkligen släppt också.
Jag har känt av mina äl väldigt tydligt när jag ätit pergo. Annars har det varit svårare få jag har så otroligt oregelbundna cykler och sällan äl.
Har tagit hela första kuren nu så nu är det bara och invänta ev äl. Troligen blir den lika sen som tidigare kurer med pergo för 2 år sen och då bör den bli om ca 10 dagar. Har VUL inbokat på onsdag nästa vecka så då får vi se vad som händer. Drar nog igång med äl test i början på nästa vecka för säkerhetsskull så vi inte missar. Min långdragna mens behöver ju sluta också så vi kan komma igång med sexandet också.
Okej, då är jag med. Så du kör både med tempning och med ÄL-stickor?
Har pergo funkat för dig tidigare, har du blivit gravid?
Jag är lite nervös över att det inte har fungerat för mig och får lite katastroftänk att det är kört nu...