• MiniMe1

Följas åt ? Pergotime start Mars 2015

Hej!

Får man hoppa in här med er?

Jag har precis börjat med 1a kuren pergo, 25mg (halv tablett) och tar sista (5e) tabletten ikväll. Har fått tid för UL på måndag, är så nervös!

Tyvärr har jag fått en del biverkningar, huvudvärk, ont i bröst och nertill i buken, men det kommer vara värt det om allt lyckas.

• MiniMe1

Nu har jag varit på UL och är tydligen väldigt lättstimulerad, hade totalt 20 äggblåsor, men de 3 största var 17mm, 14mm och 13mm. Resten var så små att de inte kommer spela någon roll. Så min läkare vill göra ett nytt UL på onsdag samt att jag börjar med ägglossningstest idag

• MiniMe1

Haha nja lite svårt då vi är två kvinnor, men jag har inte hittat nån passande aktuell tråd om pergotime stimulering i regnbågstråden så därför hänger jag på er ^^

Det är mycket trevligare att prata med människor som går igenom samma sak, även om vi nu ska insemineras på klinik och inte kan "sexa på" på samma sätt som ett heteropar :)

• MiniMe1

Om ni nu tycker att det är okej att jag hänger med er, annars så kan jag sluta skriva...

• MiniMe1

Härligt Honeyboney!

Agnesmamma: Nä om jag riskerar att släppa 3 blir allt inställt...Därför täta UL undersökningar.

Glitterlina: Jag tror att vid överstimulering så åker vätska ut i den fria bukhålan...det är det som gör ont och då blir man svullen...om vätskemängden blir stor kan det trycka upp lungorna och man får tungt att andas. Då ska man söka sjukvård för buken måste tappas på vätska.

• MiniMe1

Ny update! UL idag visade bara 1 stor fin äggblåsa som enl läkaren beräknas släppa i helgen. Vilket vi inte alls vill för inseminationsbehandling ges inte på helgen på vår klinik. Så efter lite mailande och telefonsamtal fick vi ovitrelle spruta utskrivet som ska tas imorgonbitti, och inseminationen sker på fredag eftermiddag!

• MiniMe1

Glitterlina: hoppas ni lyckas på detta försök då! Vet du när du ägglossade sist? Det brukar ju dröja 4-10 dagar efter sista tabletten, iaf så sa de på vår klinik.

Solrosen: skönt att ni fick börja direkt denna gång då, aldrig kul att gå och vänta. Det gör vi så mycket iaf!

• MiniMe1

Agnesmamma: vi håller tummarna för er! Ovitrelle är en injektion man kan ta för att planera mer exakt när ägget ska släppa. Efter injektionen släpper ägget efter 24-48h vilket gör det mycket enklare att planera när man ska ha sex eller inseminera. Men tidpunkten för att ta sprutan planeras med VUL och läkaren.

Glitterlina: vad jobbigt när känner symtom men inte ser på stickan, måste vara otroligt frustrerande!

Snobs: Välkommen!

Update här då. Jag blev inseminerad i fredags eftermiddag efter ovitrelle som jag tog på torsdagmorgon, så vi går bara och väntar och söker tecken/symtom som kan vara positiva. Nervöst och spännande samtidigt som man inte vågar ha för höga förhoppningar.

• MiniMe1

Vad kul med fler nya! Välkomna :)

Spännande att fler haft/ troligen haft ägglossning, nu är det bara att vänta och se!

Här har vi BIM på fredag, och jag tror jag har nästan vartenda tecken på graviditet som finns. Jag kan inte sluta känna efter och analysera allt. Försöker att inte ha för stora förhoppningar men vill så gärna att det ska fungera!

• MiniMe1

Glitterlina: Jag och min fru har sagt att vi inte ska testa före BIM, så hon vägrar låta mig köpa grav-tester med risk för att vi tjuvtestar och blir besvikna. Men jag tycker dagarna går så långsamt!

• MiniMe1

Haha ja likabra att lyssna, är så onödigt att tjafsa om sånt Väntar du också på BIM nu? När är ditt datum? :)

• MiniMe1

Åh vad spännande! Antagligen är det liite för tidigt och jag har verkligen ingen aning om hur man ska tänka gällande tiden...Men det är väl bara att du testar igen senare i veckan? *håller tummarna*

• MiniMe1

Vi har plussat! Både onsdag, igår och idag är stickorna positiva, det är helt sjukt! Första försöket och vi gick in i v5 igår om beräkningar stämmer, så stannar det kvar och allt går bra kommer det i slutet av januari!

• MiniMe1

Lliissaa: Tack! Jag håller tummarna för att du också lyckas!

Glitterlina: vårt första test var jättesvagt, men om det är ett brett blått streck så är det positivt även om det är svagt! Vi kunde knappt fånga det på bild, men jag tycker mig ana ett på din bild längst ner. Om det syns i alla vinklar så är det positivt! Håller tummarna för dig!

• MiniMe1

Hej tjejer!

Jag har varit tyst länge nu, inte meningen men haft sjukt mycket att göra.

En uppdatering från oss är att vårt plus på första försöket var för bra för att vara sant. I veckan fick vi åka in akut pga buksmärta och väl på sjukhuset kunde läkaren konstatera ett utomkvedshavandeskap. Jag har nu fått cellgifter, smärtstillande och följs med täta prover. Om vi har tur slipper jag operation.

Jag kommer att avsluta medlemskapet på FL, orkar inte psykiskt. Håller tummarna för att allt går bra för er och att ni får era så önskade bebisar så småningom!

Ha det bra!

MiniMe1

Svar på tråden Följas åt ? Pergotime start Mars 2015