Inlägg från: Honeyboney |Visa alla inlägg
  • Honeyboney

Följas åt ? Pergotime start Mars 2015

Jag åt enkelkur pergo 1-5/3. Vet inte om jag haft äl då jag fick remissen för provtagning hemskickad alldeles för sent :( Testade inte heller med äl tester denna gång. Vi har försökt i 4 år utan resultat, dock var detta min andra kur med pergotime, fick ingen äl första kuren.

Testade idag då jag tycker att mina bröst blivit så himla annorlunda, naturligtvis negativt test. Bröt ihop totalt och vet inte alls vart jag ska ta vägen! Känns som att det bara är att ge upp och inse att man kommer förbli ofrivilligt barnlös :'(

Förlåt för att jag kommer in här med min negativa inställning, men jag känner mig så otroligt ensamen i det här och behöver få ventilera med personer i samma sits!

• Honeyboney
    Melinda05 skrev 2015-04-08 21:25:08 följande:

Honeyboney ge inte upp hoppet... jag känner också så ibland , men känner så många människor som ändå får barn någon gång i livet, även om det dröjer :) ... Har ni försökt länge ? Hoppas du blev gravid denna kur.. det sägs att 80 % blir trots allt gravida inom 6 försök....... Det har jag läst lite överallt :) Så vi får hoppas, va inte ledsen! Stor kram till dig : ) 

Tack för ditt svar <3

Idag känns allt lite lättare, grät i flera timmar igår och tyckte hemskt synd om mig själv ;) tror jag behövde få ut lite spänningar ur kroppen, för nu är jag pepp på att börja med ny kur. Det svänger fort ;) Hoppas att min läkare skriver ut dubbel denna gång! :)
  • Honeyboney
    Melinda05 skrev 2015-04-09 17:33:37 följande:

Honeyboney det kommer att bli bra försök att inte stressa upp dig för mycket :) Glitter Lina vad spännande ! Men vissa kvinnor för äl tidigare har även läst att det finns de som fick äl samma dag som de åt sista tabletten :) vi får hoppas på att det tar sig nu ????????

Jag ska försöka ;) Men det är svårt, speciellt när alla i ens närhet blir gravida på löpande band ;) Nu vill jag bara att mensen ska komma så jag får starta ny kur :D
  • Honeyboney
    MiniMe1 skrev 2015-05-04 16:59:45 följande:

Om ni nu tycker att det är okej att jag hänger med er, annars så kan jag sluta skriva...

Men det är väl klart att du får hänga här med oss!! :D
  • Honeyboney

Jag fick egen mens den 25/4, typ hundra år efter senaste pergokuren, men den kom själv! Helt otroligt! ;) igår tog jag sista tabletten så nu är det väl bara att ligga i igen ;)

• Honeyboney
    GlitterLina skrev 2015-05-11 17:03:58 följande:

Äter enkelkur. Ont i huvudet å mycket molande värk i mage å rygg

Jag har också haft ont i huvudet efter avslutad kur. Brukar aldrig ha huvudvärk annars! Var så förra kuren också, höll i sig i ca två veckor. undra vad det kan bero på?
  • Honeyboney

Jag har BIM på fredag, men i mina papper från gyn står att jag ska vänta ytterligare en vecka innan jag testar, så jag vette tusan hur jag ska göra ;)

• Honeyboney

Nu är jag här igen ;) Har haft fullt upp senaste tiden så jag har inte haft en tanke på att BIM var i lördags och jag som brukat känna av "symptom" (inbillade ofc) redan en vecka innan BIM och börja testa flera ggr/dag då också ;) Nu är jag så rädd att bli besviken så jag vågar tametusan inte testa :o ;)

Har inte känt av annat än lite spänningar över äggstockarna, och jag är EXTREMT gasig.

• Honeyboney

Råkade skicka innan jag skrivit klart ;)

Spänningar hade jag ett par dagar efter avslutad kur, gaserna har kommit de senaste dagarna, så jäkla jobbigt, haha! Kände även två distinkta hugg på olika ställen i tjejmagen förra lördagen (på BIM dagen) ett på morgonen och ett lite senare på em. Gjorde lite ont i någon sekund, men var mest obehagligt!

• Honeyboney
    GlitterLina skrev 2015-05-28 21:52:22 följande:

[quote=75359991][quote-nick]Honeyboney skrev 2015-05-28 16:18:26 följande:[/quote-nick]

Råkade skicka innan jag skrivit klart ;)

Spänningar hade jag ett par dagar efter avslutad kur, gaserna har kommit de senaste dagarna, så jäkla jobbigt, haha! Kände även två distinkta hugg på olika ställen i tjejmagen förra lördagen (på BIM dagen) ett på morgonen och ett lite senare på em. Gjorde lite ont i någon sekund, men var mest obehagligt!

[/

Men du måste du ju testa om det va flera dar sen du hade Bim :)

Haha, jag veeeet ;) Men det är lika gruvsamt varje gång! Har ju varit så säker flera ggr och blivit så besviken, nu tror jag dock inte att det tagit sig, har liksom inga förväntningar. Men det är lika gruvsamt iaf :p
Svar på tråden Följas åt ? Pergotime start Mars 2015