• Anonym (TS)

På en nudiststrand för vuxna. Får man ta på sig själv?

Om inga minderåriga är i närheten säger vi nu givetvis.

Är det ok att ligga på sin "egna plats" med stånd? Kanske lätta på trycket om man känner för det genom att runka?

Givetvis ligger man inte allt för nära någon man inte känner...men det är klart att folk ser det om dom väljer att titta.

Jag har aldrig gjort detta men vill veta hur OK det är. Är själv 27 år gammal.

• Svar på tråden På en nudiststrand för vuxna. Får man ta på sig själv?
  • Acubens

Så länge det inte är riktat mot någon annan person, är det okej. 

• Anonym (Tompa)

Har själv haft undringar om detta, hur vanligt är det att det pågår sexuella aktiviteter på en nudiststrand?

• Haskel

Får man ha sex med någon, om han/hon är naken?

Nej, det får man inte.

Nakenhet och sex är två helt olika saker, även om det gäller "sex med sig själv".

Man får således inte ha sex eller onanera, bara för att det är ett nakenbak/nudiststrand. Däremot så förekommer även nudiststränder där sex tillåts.

• Acubens
    Haskel skrev 2015-03-19 10:53:26 följande:

Får man ha sex med någon, om han/hon är naken?

Nej, det får man inte.

Nakenhet och sex är två helt olika saker, även om det gäller "sex med sig själv".

Man får således inte ha sex eller onanera, bara för att det är ett nakenbak/nudiststrand. Däremot så förekommer även nudiststränder där sex tillåts.

Finns faktiskt flera rättsfall om det där. Så länge inte handlingen är riktad mot någon viss person, är det lagligt.
  • Acubens
    Anonym (Tompa) skrev 2015-03-19 10:45:26 följande:

Har själv haft undringar om detta, hur vanligt är det att det pågår sexuella aktiviteter på en nudiststrand?

Ganska vanligt, en del stämmer ju träff på just sådana ställen. 
    Min tjej blev till och med knullad av en man i vattnet, precis vid bryggan. 
  • Anonym (Tompa)
    Acubens skrev 2015-03-19 10:57:35 följande:
    Ganska vanligt, en del stämmer ju träff på just sådana ställen. 
    Min tjej blev till och med knullad av en man i vattnet, precis vid bryggan. 
    Okej, men detta gäller väl inte alla nudiststränder? 
  • Anonym (TS)

Alltså nu tänker jag mer att man ligger där. Precis badat, solat, ätit något. Och man tycker det är härligt och njuter av vinden. Man blundar och bara gör det ännu skönare för sig själv där man ligger. Det går alltså inte ut på att tvinga sig på någon. Den som tittar ser men kan välja att titta bort?

• Acubens
    Anonym (TS) skrev 2015-03-19 11:09:23 följande:

Alltså nu tänker jag mer att man ligger där. Precis badat, solat, ätit något. Och man tycker det är härligt och njuter av vinden. Man blundar och bara gör det ännu skönare för sig själv där man ligger. Det går alltså inte ut på att tvinga sig på någon. Den som tittar ser men kan välja att titta bort?

Helt okej som sagt. Man kan ju faktiskt till och med få stånd utan att ens röra kuken, det kan man ju inte hjälpa.
  • Acubens
    Anonym (Tompa) skrev 2015-03-19 11:07:56 följande:
    Okej, men detta gäller väl inte alla nudiststränder? 
    Självklart varierar det. Själv har jag bara erfarenheter från en nudiststrand utanför Uppsala
  • Lena

Om man anstränger sig för folk inte ska se är det okej. Annars inte

• Anonym (Tompa)

Hade jag besökt en nudiststrand där jag visste att det inte pågick en massa sexuella aktiviteter och jag helt plötsligt ser en man ligga och runka, det känns lite för mkt in your face.  Vad jag fattat, så har folk sex på nudiststränder, när man kan smyga undan lite mellan sanddynorna eller vart det nu är. Och då är det helt ok att göra vad man vill faktiskt, så länge man inte gör det framför alla.

• Frökenfrykena
    Anonym (Tompa) skrev 2015-03-19 14:14:38 följande:

Hade jag besökt en nudiststrand där jag visste att det inte pågick en massa sexuella aktiviteter och jag helt plötsligt ser en man ligga och runka, det känns lite för mkt in your face.  Vad jag fattat, så har folk sex på nudiststränder, när man kan smyga undan lite mellan sanddynorna eller vart det nu är. Och då är det helt ok att göra vad man vill faktiskt, så länge man inte gör det framför alla.

Precis! Det beror på vilken strand det är fråga om, vilka människor sm är dä och hur de andra beter sig. Tycker ALLTID man ska reka området ordentligt för att få en känsla av hur det är  just idag/generellt.
Svar på tråden På en nudiststrand för vuxna. Får man ta på sig själv?