Hur ofta byter du tandborste?
Ja just det, har ni sett reklamen som går på tv... Jag blev helt chockad när dom sa att rekommendationen är att byta tandborste var tredje månad 
Hur ofta byter du?
Ja just det, har ni sett reklamen som går på tv... Jag blev helt chockad när dom sa att rekommendationen är att byta tandborste var tredje månad 
Hur ofta byter du?
Var tredje vecka.
Max var tredje månad. Har en eltandborste.
Jag/vi byter våra tandborstar minst en gång i månaden. Tror nog snarare att det är varannan vecka.
/Jessica24
Sedan jag blev gravid har jag fått nån nojja på att borsta tänderna. Så jag sliter ut tandborstar fort! Har speciella krav på hur de ska se ut och kännas *sjukligt*
Så nu byter jag kanske 2 gånger i månaden...
Innan grav kanske varannan månad eller så....
Läste en gång i Illustrerad Vetenskap om hurvida små små partiklar av (äckelvarning!!) bajs for rundor i toaletten...där bland annat tandborsten står oskyddad...efter den informationen (riktig eller ej) så byter jag oooooofta. Känns mest sanitärt!
Varannan månad ungefär...
Jag läste i en bok "600 onödiga fakta" tror jag den hette. Där stog det att i USA rekommenderar tandläkarna att man ska ha tandborsten minst två meter från toaletten
Ibland när jag får konstigbakteriefnatt så diskar jag min i diskmaskinen... men det gör jag med diskborsten och hårborsten också....
Min sambo tycker att jag är lite knäpp men skulle jag köpa nytt varje gång jag får en bakterieknäpp hade vi inte haft råd med mat....
:-Z
Vi byter ca 1 gång/mån, det beror på kvalitén liksom, men kommer det nån reklam för en ny, så finns den i tandborstglaset redan dagen efter! (-: likadant med tandkräm, även om vi har 2 nästan fulla tuber hemma redan.
//HdF
1 eller 2 ggr i månaden byter vi.
Vi köper nya tandborstar en gång i månaden, och då är de gamla totalt utslitna. Var 3:e månad - fy vad äckligt! I alla fall här hemma, skulle det bli snuskigt värre.
Jag byter tandborste när den kryper ut ut badrummet o jag inte kan hitta den!!
Hehe nä skämt åt sido, jag byter den ca 1 gång i månaden!