Inlägg från: Jorunn2 |Visa alla inlägg
  • Jorunn2

Sparka på katten så försvinner den!!!!

Det låter ju helt sinnesjukt..? Samtidigt förstår jag att polisen, som är så överbelastad nu, har annat att göra än att ta hand om herrelösa katter...

• Jorunn2
    mammatill3underbara skrev 2015-03-19 21:54:43 följande:
    Det spelar väl ingen roll! Står det på deras hemsida att dom tar emot hemlösa katter så ska dom ju göra det! Annars får dom ta bort det från hemsidan!!!
    Var står det? Det normala är att man tar en hemlös katt till ett katthem. Om man inte vill ta hand om den själv eller ta den till en veterinär för skonsam avlivning.
  • Jorunn2
    Anonym (Mor) skrev 2015-03-20 06:20:03 följande:
    Man kan ju försöka föreställa sig att det är en lite söt pudel istf en katt så blir man genast mer rädd om den?
    Va? Jag älskar katter, men jag fattar att polisen inte kan prioritera katter när de inte hinner med att skydda människor...
  • Jorunn2
    Anonym (Mor) skrev 2015-03-20 08:11:09 följande:
    Man skulle ju känna tänka sig att det fanns en sorts poliser som ingriper när det är skottlossning och en annan sort som har hand om småbrott, bortsprungna hundar och upphittade hemlösa djur? De som ingriper när kulorna viner runt öronen måste väl vara specialutbildade styrkor?
    Absolut, men sedan är det ju allt spaningsarbete också. Och vanligt patrullerande - att vara synliga i bostadsområden, förorter och centrum, som en preventiv effekt. 

Men visst skulle det behövas många fler poliser överlag!
Svar på tråden Sparka på katten så försvinner den!!!!