Inlägg från: Anonym (Sven) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sven)

Min fru låter mig inte lära vår son prata arabiska

Nu är det väl ingen här som tror att du och din frun i sak är oense bara och enbart om själva språket?
    Om du är ärlig så är det väl egentligen även helt andra saker ni är oense om?
    Det du menar med det "arabiska språket" innebär väl också en hel del värderingar och andra arabiska kunskaper och färdigheter som kanske din svenska fru inte tycker är lika ok som du och dina släktingar tycker?
    I så fall ger jag din fru helt rätt!
    Men om det bara och enbart gäller att ett barn ska få lära sig ett språk (ingenting om värderingar och annat) så bör barnet självklart få lära sig språket.
    Men som sagt, om du är ärlig så är det väl lite mera än bara själva språket..?

• Anonym (Sven)
    TS; jag kan inte se att du besvarat min seriösa frågeställning? 

Om du är ärlig så är det väl troligen även helt andra saker ni är oense om?
    Det du menar med det "arabiska språket" innebär väl också en hel del värderingar och andra arabiska kunskaper och färdigheter som kanske din svenska fru inte tycker är lika ok som du och dina släktingar tycker?

I så fall ger jag din fru helt rätt!

Men om det bara och enbart gäller att ett barn ska få lära sig ett språk (ingenting om värderingar och annat) så bör barnet självklart få lära sig språket.

Men som sagt, om du är ärlig så är det väl lite mera än bara själva språket..?
Svar på tråden Min fru låter mig inte lära vår son prata arabiska